ja, helt ok. lite äldre spisar har allt som oftast 400v värmeslingor och behöver då ingen nolla, eftersom ingenting i spisen kräver 230v.
nyare digitaliska dundermojänger är så fullproppade med kretskort så de kräver nolla, och har då det 4:e stiftet, men det kan bli problem i äldre hus, för det kanske inte är framdraget någon nolla till uttaget, och då kan man bränna dunderelektroniken...
nyare digitaliska dundermojänger är så fullproppade med kretskort så de kräver nolla, och har då det 4:e stiftet, men det kan bli problem i äldre hus, för det kanske inte är framdraget någon nolla till uttaget, och då kan man bränna dunderelektroniken...
Produkter som diskuteras: "värmeslingor"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Men titta nu förstår jag ju saker o ting!
jättetack för alla bra svar! Ska sova så gott inatt 
Och kopplar du de tre faserna i fel ordning fel så blir det ett kylskåp av spisen, precis som med att trefasmotorer kan snurra åt fel håll om faserna hamnar fel.
Nej, jag skojar bara
men att trefasmotorer kan snurra åt fel håll om faserna inte läggs i rätt ordning är sant.
Nej, jag skojar bara
Haha den va fin!
de om motorer fick jag lära mej när jag böt ut den gamla cirkulationspumpen. De va en elektriker som gjorde de 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden