Jag kommer göra stenläggning uteplatsen, problemet ligger 4 st avloppsrör från markränna , dessa rör ligger cirka 13 CM under plattor/makadam . vad kan jag köra istället markvibrator , jag vill inte skada rör . Tack för tips

Stort tack på förhand

Vattna rikligt och trampa med fötterna så packar sig gruset bra.

• Gilla
okaenrique
  • Laddar…
Banka med en trädgårdskratta brukar packa rätt bra. Sen ju längre det ligger innan plattorna kommer på packar ju det med.

• Gilla
okaenrique
  • Laddar…
Är det vanliga markrör kan du utan att tveka köra en 100-kilos padda där om du har 13cm grus på. Det är bara om rören är gamla och sköra jag hade tvekat. Troligtvis hade rören tålt en betydligt tyngre padda än så men det är ju dumt att chansa.
Du får en betydligt homogenare grusbädd om du paddar än om du bara stöter med något.

• Gilla
okaenrique
  • Laddar…
G-83 G-83 skrev:
Är det vanliga markrör kan du utan att tveka köra en 100-kilos padda där om du har 13cm grus på. Det är bara om rören är gamla och sköra jag hade tvekat. Troligtvis hade rören tålt en betydligt tyngre padda än så men det är ju dumt att chansa.
Du får en betydligt homogenare grusbädd om du paddar än om du bara stöter med något.

ja , det är Markavloppsrör 110mm, SN8 för utomhus , den är monterat för 6 månader sen .

imported_Benno imported_Benno skrev:
Den manuella varianten "jungfru", dvs en tung klump att stampa marken med.
[länk]
13cm låter inte som frostfritt djup.
jag tänkte göra jobbet under April , är Jordstamp du menar ? Ett brunt T-format ställ eller pelare mot vit bakgrund, troligen ett klädställ eller stöd för något.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Markavloppsrör (brukar) hålla.
Så padda på!

• Gilla
okaenrique
  • Laddar…
O okaenrique skrev:
ja , det är Markavloppsrör 110mm, SN8 för utomhus , den är monterat för 6 månader sen .
Då är det inga problem. Det blir bäst med padda så kör på det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.