Vi håller på att isolera i vårt timmerhus.
Dels så är det flera som varnar för att isolera för mycket. Vi lägger 45mm innanför timmerväggarna + att vi ska fylla vinden + att golvet bytts från spån till glasfiber.
Vi tänker att det inte borde vara något problem sålänge vi har har ordentligt med ventilation på vinden för att undvika kondens där. Vad anser ni?
Sen så påstår vår snickare att det ska vara luft mellan timmerstocken och glasfibret, ca 1 cm så att luften på nått vis hjälper till att isolera. Vi tycker det låter hel konstigt eftersom den luften i så fall rör sig och kyler ned. Vad tänker ni?