Hej,
Vi håller på att byta våra innertak. Vi har rivit ner de gamla taken som bestod av spänd väv och reglat upp med för huntonit takskivor. Nu funderar vi om vi skall lägga i en femma isolering mellan reglarna. Isoleringen hamnar då under den befintliga ångspärren. Idag sitter det modulbyggda isoleringskassetter mellan takstolarna som är svår att avlägsna om man skulle vilja flytta ångslärren under den nya isoleringen.
Kan det uppstå problem om man lägger en femma isolering under befintlig ångspärr?
Är det värt besväret lägga på extraisoleringen?
Huset är ett enplans trähus från 1974 med platt tak. Det är ganska dåligt isolerat.
Anna