Hej alla -

Vi har precis köpt ett litet hus och undrar om någon har ett hum om hur mycket det kostar att tilläggsisolera en vind på ca. 40 kvm. Vi tänke isolera golvet. Vinden kommer att ev. användas för förvaring (beror på om det är mycket dyrare att lägga bräder på isoleringen).

Vi vore hemskt tacksamma för ideér om vad som är bra och billigt.

Ha det gott ::)
 
Det kostar definitivt mycket mer att lägga på ett enkelt golv än att bara spruta ut lösull.

Jag sprutade själv 25-30cm ekofiber ovanpå befintliga kutterspån på ungefär 40 kvadrat med hyrd maskin. Det kostade cirka tretusen om jag inte minns fel. Definitivt lönsamt!

Om man ska ha golv ovanpå så måste man ju förutom att köpa och bygga själva golvet också på något sätt höja golvbjälkarna så att det finns något att lägga golvet på. Detta ska dessutom göras med så lite köldbryggor som möjligt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.