Det kostar definitivt mycket mer att lägga på ett enkelt golv än att bara spruta ut lösull.
Jag sprutade själv 25-30cm ekofiber ovanpå befintliga kutterspån på ungefär 40 kvadrat med hyrd maskin. Det kostade cirka tretusen om jag inte minns fel. Definitivt lönsamt!
Om man ska ha golv ovanpå så måste man ju förutom att köpa och bygga själva golvet också på något sätt höja golvbjälkarna så att det finns något att lägga golvet på. Detta ska dessutom göras med så lite köldbryggor som möjligt.