Hej experter,

Ovanför vårt garage ser det ut som på bilderna. Jag skulle vilja använda ytan till att förvara prylar som inte är temperatur eller fuktkänsliga. Kan jag lägga plywood/osb-skivor som jag fäster i de diagonala stödbenen? Något speciellt att tänka på då?

Notera att man på första bilden kan se hur förra ägaren har lagt något direkt på isoleringen, vilket kommenterades på i bersiktningsprotokollet. Bör jag göra något åt det, fylla på eller försöka göra lösisoleringen porös igen?

Tack!

• Vindutrymme ovanför garage med träbalkar och lösisolering synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vindsutrymme ovanför garage med träbjälkar och lös isolering, där någon har lagt material direkt på isoleringen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
Ja det är klart att du kan sätta upp skivor. 👌

• Gilla
ollehu
  • Laddar…
J Jorel03 skrev:
Ja det är klart att du kan sätta upp skivor. 👌
Tack för snabbt svar.
Bör de fästas mot stödbenen på ett sätt som låter de "röra" på sig? Eller är det bara att köra på med vinkelbeslag?

ollehu ollehu skrev:
Tack för snabbt svar.
Bör de fästas mot stödbenen på ett sätt som låter de "röra" på sig? Eller är det bara att köra på med vinkelbeslag?
Nä. Spika fast reglar. 45,70 till exempel, längs med takstolarna. Sedan skivor eller råspont på det. På andra ledden naturligtvis 😀.

Om det är malt tidni gdpapper går det inte att fluffa upp i någon större omfattning. Det är verkligen tryckkänsligt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.