Hej experter,
Ovanför vårt garage ser det ut som på bilderna. Jag skulle vilja använda ytan till att förvara prylar som inte är temperatur eller fuktkänsliga. Kan jag lägga plywood/osb-skivor som jag fäster i de diagonala stödbenen? Något speciellt att tänka på då?
Notera att man på första bilden kan se hur förra ägaren har lagt något direkt på isoleringen, vilket kommenterades på i bersiktningsprotokollet. Bör jag göra något åt det, fylla på eller försöka göra lösisoleringen porös igen?
Tack!
Ovanför vårt garage ser det ut som på bilderna. Jag skulle vilja använda ytan till att förvara prylar som inte är temperatur eller fuktkänsliga. Kan jag lägga plywood/osb-skivor som jag fäster i de diagonala stödbenen? Något speciellt att tänka på då?
Notera att man på första bilden kan se hur förra ägaren har lagt något direkt på isoleringen, vilket kommenterades på i bersiktningsprotokollet. Bör jag göra något åt det, fylla på eller försöka göra lösisoleringen porös igen?
Tack!
Produkter som diskuteras: "vinkelbeslag"
Vinkelbeslag
Vinkelbeslag är byggkomponenter designade för att stärka förbindelser mellan material i olika vinklar. De erbjuder en robust lösning för att sammanfoga två komponenter i en viss vinkel, vilket säkerställer stabilitet och styrka i
Läs mer
Nä. Spika fast reglar. 45,70 till exempel, längs med takstolarna. Sedan skivor eller råspont på det. På andra ledden naturligtvis 😀.ollehu skrev:
Om det är malt tidni gdpapper går det inte att fluffa upp i någon större omfattning. Det är verkligen tryckkänsligt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden