44 585 läst ·
84 svar
45k läst
84 svar
Isolerab, varning för duktiga säljare
mins när jag jobba några månader oss volvo och man hela tiden skulle sälja på tanter och gubbar massa extra tillbehör som dom inte behövdeGlennB skrev:
är volvo ett sånt företag ?
Isolerab växer snabbt som tusan samtidigt som de har en hög vinstmarginal (betydligt högre än branschen i övrigt) Talar starkt för att de tar rejäla överpriser. Betygen på google är till stor del antingen 5
r eller 1
r. Talar ännu mer för att man ska hålla sig undan detta företag.
https://www.allabolag.se/bokslut/isolerab-ab/borlänge/byggmästare/2K3BYAUI5YDDT
https://www.allabolag.se/bokslut/isolerab-ab/borlänge/byggmästare/2K3BYAUI5YDDT
Ja när var det, för 30 år sedan? Seriösa företag utvecklar sina arbetsmetoder.M maria01 skrev:
Jag hjälpte just mina föräldrar att köpa en Volvo och hade i det sammanhanget kontakt med två säljare på två olika Volvoanläggningar. Oerhört seriösa och faktagrundade i sitt bemötande. Till båda dessa kunde man ha skickat ett äldre par utan köpstöd och de hade ändå kommit hem med samma sak. De hade även stor respekt för att vissa saker tog längre tid osv.
Även du måste ju inte att det finns olika typer av säljjobb. För att uttrycka det på ett sätt som alla förstår: Jag har säljcykler på 6-24 månader och har jobbat med samma kund i 15 år. Trod du det fungerar att bete sig som en skojare då?
Måste erkänna att jag blev nöjd med Isolerab och jag är rätt grinig av mig. De kom till sommarstugan, inspekterade vinden, fotade m.m. Sade att det såg bra ut o frågade om jag ville slå till på cellulosa isolering. De hade en annan kåk i samma område som de skulle göra om ngn vecka. Jag kollade upp det o det stämde. Sedan kom två man på rätt dag o tid, spikade sarger, isolerade samt fotade av allt. Ca 60m2 och 40 cm isolering, kostade inkl. allt 16.000:- med ROT. Hade aldrig orka krypa runt på den sommarstuguvinden med max 1,50 nockhöjd o isolerat den så bra som de sprutade... Helt nöjd och blev ett jättelyft för huset, varmt och fint inne med lite stödeldning även vid -10C. Innan var det typ 95mm. så "viss" skillnad 😁
Betvivlar inte att dom kan göra ett bra jobb, frågan är ju hur ansvarsbiten hanteras när man ger sig och rådgiver gällande tilläggsisolering. Det kan gå bra men är också förenat med ganska stora risker att tilläggsisolera vindar på hus utan ångspärr.Profossen skrev:
Måste erkänna att jag blev nöjd med Isolerab och jag är rätt grinig av mig. De kom till sommarstugan, inspekterade vinden, fotade m.m. Sade att det såg bra ut o frågade om jag ville slå till på cellulosa isolering. De hade en annan kåk i samma område som de skulle göra om ngn vecka. Jag kollade upp det o det stämde. Sedan kom två man på rätt dag o tid, spikade sarger, isolerade samt fotade av allt. Ca 60m2 och 40 cm isolering, kostade inkl. allt 16.000:- med ROT. Hade aldrig orka krypa runt på den sommarstuguvinden med max 1,50 nockhöjd o isolerat den så bra som de sprutade... Helt nöjd och blev ett jättelyft för huset, varmt och fint inne med lite stödeldning även vid -10C. Innan var det typ 95mm. så "viss" skillnad 😁
Det kan låta enkelt att bara spruta in lite isolering och så blir det varmt men faktum är att det inte ens råder konsensus om vad som är den bästa lösningen för en kallvind gällande ventilation och fukt. Vissa blir sämre och andra bättre fast dom har likvärdigt utförande. Plats och klimat kan tex spela in.
Det är ju en stor skillnad att representera ett företag vars produkt man säM maria01 skrev:
Utförandet är en sak, men om ens offert inte tål utsättas för konkurrens eller att åtgärderna granskas av oberoende expert, då luktar det buffel och båg.L Liljeros skrev:Betvivlar inte att dom kan göra ett bra jobb, frågan är ju hur ansvarsbiten hanteras när man ger sig och rådgiver gällande tilläggsisolering. Det kan gå bra men är också förenat med ganska stora risker att tilläggsisolera vindar på hus utan ångspärr.
Det kan låta enkelt att bara spruta in lite isolering och så blir det varmt men faktum är att det inte ens råder konsensus om vad som är den bästa lösningen för en kallvind gällande ventilation och fukt. Vissa blir sämre och andra bättre fast dom har likvärdigt utförande. Plats och klimat kan tex spela in.
Jag sparade 40k nu I veckan på att ta in flera offerter på en ny berg-värmepump, sen får man inte vara dum och säga att man måste panik—byta utan jag hintade om att jag hade fått ett "kanon—erbjudande" från deras konkurrenter som körde någon sommarkampanj (lögn), och det inte var någon idé för dem att ens lägga tid på en offert om dem inte kunde ge ett bra pris 😉
Folk har inte pengar nu och det är köparens marknad.
Redigerat:
Billigast är inte alltid bäst, är inte regel att jag väljer anbud efter lägsta pris. Jag är intresserade av kvalitet på utförande och produkter, i andra hand vill jag inte betala ett överpris. Företag med gott renommé behöver inte på samma sätt konkurrera med pris.S skon skrev:Det är ju en stor skillnad att representera ett företag vars produkt man sä
Utförandet är en sak, men om ens offert inte tål utsättas för konkurrens eller att åtgärderna granskas av oberoende expert, då luktar det buffel och båg.
Jag sparade 40k nu I veckan på att ta in flera offerter på en ny berg-värmepump, sen får man inte vara dum och säga att man måste panik—byta utan jag hintade om att jag hade fått ett "kanon—erbjudande" från deras konkurrenter som körde någon sommarkampanj (lögn), och det inte var någon idé för dem att ens lägga tid på en offert om dem inte kunde ge ett bra pris 😉
Folk har inte pengar nu och det är köparens marknad.
Absolut det är ett sunt synsätt, men om man ser att många värmepumpstillverkare oftast kör sommarkampanjer pga low season och många tillverkare har problem med ökad lageruppbyggnad så är det klart att man passar på.L Liljeros skrev:
En större och mer väletablerad firma fick jobbet, tack vare dem så har jag tidigare sparat väldigt mycket pengar på att slippa börja får 0 med felsökning utan fortsatte där tidigare ägare slutat. tidigare papperspår hade försvunnit av en "slump“.
Så ville ha dem ifrån början...
Väldigt osnyggt att kalla en yrkesgrupp för skojare när du själv inte skriver en fullständig mening på riktig svenska. Ditt språk är inte relevant för ämnet, men det förtjänar att lyftas fram när du uttalar dig så kategoriskt och nedlåtande om en yrkesgrupp. Höj nivån lite i diskussionerna, tråkigt att se omotiverade påhopp.M maria01 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden