44 479 läst ·
84 svar
44k läst
84 svar
Isolerab, varning för duktiga säljare
hur är jobbar en traditionell sälj firma då? när jag var ung jobba jag med sälj och det var Hög provision och bonusar då med så är det nog oss dom flesta sälj företagDavidbagare skrev:
Det här är nog fel forum då många här har koll. Men jag har också personliga erfarenheter om företaget. Skrämselpropaganda för att få till sälj. Ta sig in på vinden för en ”kontroll” och där ta bilder på minsta mögelspor (och andra missfärgningar/fläckar) och sen trycka på att detta behöver åtgärdas pronto. Avtal ska skrivas på plats där och då. Betänketid ser de som ett förlorat sälj.
Hög provision och många priser för flest sälj på en månad. Jobbar inte som en traditionell firma som faktiskt kan ventilation/isolering och vilka åtgärder som behövs och inte på en vind.
du får läsa om mitt inlägg och formulera om dig om du hade frågor, eller frågar du mig hur en traditionell säljfirma jobbar?M maria01 skrev:
Jag sa inte att de inte är en säljfirma, för det är de absolut!
Jag tror problemet som primärt gäller privatpersoner är att man nappar på dessa "gratis besiktning" av vind, tak, ventilation eller vad det nu må vara. Den personen som då lägger tid på att komma hem till dig har bara en uppgift och det är att hitta fel och erbjuda sig att åtgärda det.
Vill man ha hjälp så tar men in en fackman för besiktning eller kontroll och tar därefter kontakt med ett företag för åtgärd.
Jag ber inte heller banken om råd för hur jag ska hantera mina pengar, det är ett vinstdrivande företag. Varför skulle dom ge råd som inte långsiktigt mest gynnar dom. Även om dom kallar sina säljare personlig bankman...
Desamma gäller dessa företag, det är ju inte en besiktningsman/kontrollant som kommer utan en säljare som gått en endagskurs i vad man ska leta efter för fel och hur man ska vända det till skrämsel för potentiell kund.
Vill man ha hjälp så tar men in en fackman för besiktning eller kontroll och tar därefter kontakt med ett företag för åtgärd.
Jag ber inte heller banken om råd för hur jag ska hantera mina pengar, det är ett vinstdrivande företag. Varför skulle dom ge råd som inte långsiktigt mest gynnar dom. Även om dom kallar sina säljare personlig bankman...
Desamma gäller dessa företag, det är ju inte en besiktningsman/kontrollant som kommer utan en säljare som gått en endagskurs i vad man ska leta efter för fel och hur man ska vända det till skrämsel för potentiell kund.
Det finns en väldigt stor skillnad när det gäller säljorienterade bolag och leveransorienterade bolag. Isolerab är helt fokuserat på sälj, de driver en hård linje mot anställda med bonusar, säljmålosv. Det är helt ointressant vad man levererar, kan vara isolering, larm, bitcoin, pensionslösningar eller vad som helst. Dessa bolag har bara ett enda mål, tjäna så mycket pengar och leverera så lite som möjligt.M maria01 skrev:
Kolla deras gala och speciellt videon, är detta ett vanligt bolag inom isolerindustrin? Är det viktigaste för dom att leverera värde? Priserna går till de som säljt mest inte de som leverat bäst
https://isolerab.se/gala-2026/
Nu har Dura köpt bolaget och ägarna plockat hem vinsterna så nu kanske de blir ordning på bolaget
https://duragroup.se/vara-nyheter/dura-forvarvar-isolerab
Leverans eller säljorienterade......den som säljer brukar också behöva leverera något, så även i detta fall.Drivisen skrev:
Det finns en väldigt stor skillnad när det gäller säljorienterade bolag och leveransorienterade bolag. Isolerab är helt fokuserat på sälj, de driver en hård linje mot anställda med bonusar, säljmålosv. Det är helt ointressant vad man levererar, kan vara isolering, larm, bitcoin, pensionslösningar eller vad som helst. Dessa bolag har bara ett enda mål, tjäna så mycket pengar och leverera så lite som möjligt.
Kolla deras gala och speciellt videon, är detta ett vanligt bolag inom isolerindustrin? Är det viktigaste för dom att leverera värde? Priserna går till de som säljt mest inte de som leverat bäst
[länk]
Nu har Dura köpt bolaget och ägarna plockat hem vinsterna så nu kanske de blir ordning på bolaget
[länk]
Det som är särskiljande här är att man bara behöver vårda kunden tills kontraktet är påskrivet. Man säljer bara en gång till samma kund. För de företag som har en stadigvarande relation till sin kund kan man inte agera på detta sätt och den som säljer behöver helt andra förmågor än att följa något skript eller chefens förmaningar.
Så kan det vara och du har säkert rätt. Jag ser en skillnad på företag som är uppsökande och drivs av att belöna kortsiga affärer och de bolag man själv söker upp som drivs av lyckade leveranser. Men vi är alla olika
Dessa saker hänger naturligtvis ihop. Har man en kontinuerlig relation med sin kund blir ju leveransen också viktig - helt avgörande för hur man tar sig till nästa affär tillsammans.Drivisen skrev:
Om du inte förstått det så är det (försöker i varje fall framstå som) i grunden ett isolerföretag och såna brukar inte jobba som säljföretag. I varje fall inte om man vill sälja på sitt rykte.M maria01 skrev: