Hej.
Det är så att vi skal isolera vinden.
Min fråga är om vi måste ha en luftspalt?
Det är så att vi inte har ett undertak, eller råspont, det som finns är en plast duk under takläkten till takpannorna.
Det är ett Älvsbyhus från 2011, och alla takstols facken har olika mått emellan sig, därför hade det varit smidigt om man kan isolera rakt på plasten utan luftspalt.

( förlåt om det är vissa grammatiska fel, Nordman som bor i Nynäshamn ;) )

Mvh
Mikael
 
Velkommen till Byggahus!
Om du har en plastduk som är ångtät måste du ha en luftspalt mellan duken och isoleringen.
 
Hej, tack för välkommandet. Hur vet jag om det är en ångtät plast? Det ser ut som plasten som används för att täcka ställningar. Vit med trådar i rutor.

Mvh
 
Jag är ganska säker på att den är ångtät, men det finns vävar som inte är det. Jag sökte efter information om det på Älvsbyhus hemsida men hittade inget. Ring dem och fråga. Den består antagligen av dubbla skikt med armering i mellan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.