1 477 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Isolera vinden
Hej.
Det är så att vi skal isolera vinden.
Min fråga är om vi måste ha en luftspalt?
Det är så att vi inte har ett undertak, eller råspont, det som finns är en plast duk under takläkten till takpannorna.
Det är ett Älvsbyhus från 2011, och alla takstols facken har olika mått emellan sig, därför hade det varit smidigt om man kan isolera rakt på plasten utan luftspalt.
( förlåt om det är vissa grammatiska fel, Nordman som bor i Nynäshamn
)
Mvh
Mikael
Det är så att vi skal isolera vinden.
Min fråga är om vi måste ha en luftspalt?
Det är så att vi inte har ett undertak, eller råspont, det som finns är en plast duk under takläkten till takpannorna.
Det är ett Älvsbyhus från 2011, och alla takstols facken har olika mått emellan sig, därför hade det varit smidigt om man kan isolera rakt på plasten utan luftspalt.
( förlåt om det är vissa grammatiska fel, Nordman som bor i Nynäshamn
Mvh
Mikael
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Velkommen till Byggahus!
Om du har en plastduk som är ångtät måste du ha en luftspalt mellan duken och isoleringen.
Om du har en plastduk som är ångtät måste du ha en luftspalt mellan duken och isoleringen.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Jag är ganska säker på att den är ångtät, men det finns vävar som inte är det. Jag sökte efter information om det på Älvsbyhus hemsida men hittade inget. Ring dem och fråga. Den består antagligen av dubbla skikt med armering i mellan.
Klicka här för att svara
