Är det någon som vet på ett ungefär vad det kostar med firma lösull ? Vi har ca 100 kvadratmeter.
Firma eller hyra maskin ?
/Ulrika

Följer med intresse, har lite samma funderingar, tack.

Jag har nyligt fått tre offerter på sprutisolering till mitt garagebygge, det gäller 60m2 och 400mm isolering med placering i Piteå.

De priser jag fått är: 8800kr, 10800kr och 11000kr alla är med Isover glasull. Sedan får man ju göra rotavdrag på detta jobb ifall det nu inte är ett fristående nybygge.

Vilka företag? Jag bor 20min utanför Piteå och måste vända mig till företag i "stan" men inte en käft verkar gå att få tag på, Piteteknik verkar lagt ner verksamheten och AB Isonord svarar inte på förfrågan, kontaktade då något företag i Råneå i ren desperation att få det gjort innan vintern men de priserna var nära dubbla jag räknat på.

Intressant anmäler mig som 2e pitbo och går i tankarna om lösull.
Vilka firmor har du varit i kontakt med

PTE har inte lagt ner, pratat med dem senast förra veckan....

De andra var Isonord och Fyrkantens isolering AB

Maximum Justice Attack skrev:
Vilka företag? Jag bor 20min utanför Piteå och måste vända mig till företag i "stan" men inte en käft verkar gå att få tag på, Piteteknik verkar lagt ner verksamheten och AB Isonord svarar inte på förfrågan, kontaktade då något företag i Råneå i ren desperation att få det gjort innan vintern men de priserna var nära dubbla jag räknat på.

Hur mycket är i arbetskostnad på dessa pris
/ulrika

Företag som selektivt väljer sina jobb genom att inte svara är lite tråkigt, om det är någon aspekt med jobbet jag efterfrågar så kan de väl säga det och inte gå under jord.

Ska testa igen på Isonord dock och höra med fyrkantens isolering, det gäller bara en vanlig tilläggsisolering så jag tycker det borde vara enkla pengar och guld för mig att få in innan riktiga äckelkylan slår till.

Jag kan förstå ifall man inte är sugen att svara under tiden man är på en vind... Men har du fått kontakt och inget svar sedan så är det tråkigt.

Jag har inte fått ROT-avdrag specat då jag bygger nytt fristående. Men vill minnas att de som offererade 11000kr pratade om drygt 2000 kr i avdrag.. Så 20-25% kanske.. Ring någon entreprenör och hör :-)

Vi ska även byta panel och tilläggsisolera. Måste säga att byggföretag verkar inte vilja ha dessa jobb.
Vi har frågat flera stycken men inget svar. Nu har pappas bekant ett byggföretag som ska komma o kolla.
Tycker det är märkligt att de inte vill ha jobb
/Ulrika

22.500 för 150 m2 x 400 mm cellulosa.
5000 i arbetskostnad.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.