3 503 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
isolera vinden
Jag har nyligt fått tre offerter på sprutisolering till mitt garagebygge, det gäller 60m2 och 400mm isolering med placering i Piteå.
De priser jag fått är: 8800kr, 10800kr och 11000kr alla är med Isover glasull. Sedan får man ju göra rotavdrag på detta jobb ifall det nu inte är ett fristående nybygge.
De priser jag fått är: 8800kr, 10800kr och 11000kr alla är med Isover glasull. Sedan får man ju göra rotavdrag på detta jobb ifall det nu inte är ett fristående nybygge.
Medlem
· Norrbotten
· 100 inlägg
Vilka företag? Jag bor 20min utanför Piteå och måste vända mig till företag i "stan" men inte en käft verkar gå att få tag på, Piteteknik verkar lagt ner verksamheten och AB Isonord svarar inte på förfrågan, kontaktade då något företag i Råneå i ren desperation att få det gjort innan vintern men de priserna var nära dubbla jag räknat på.
PTE har inte lagt ner, pratat med dem senast förra veckan....
De andra var Isonord och Fyrkantens isolering AB
De andra var Isonord och Fyrkantens isolering AB
Maximum Justice Attack skrev:Vilka företag? Jag bor 20min utanför Piteå och måste vända mig till företag i "stan" men inte en käft verkar gå att få tag på, Piteteknik verkar lagt ner verksamheten och AB Isonord svarar inte på förfrågan, kontaktade då något företag i Råneå i ren desperation att få det gjort innan vintern men de priserna var nära dubbla jag räknat på.
Medlem
· Norrbotten
· 100 inlägg
Företag som selektivt väljer sina jobb genom att inte svara är lite tråkigt, om det är någon aspekt med jobbet jag efterfrågar så kan de väl säga det och inte gå under jord.
Ska testa igen på Isonord dock och höra med fyrkantens isolering, det gäller bara en vanlig tilläggsisolering så jag tycker det borde vara enkla pengar och guld för mig att få in innan riktiga äckelkylan slår till.
Ska testa igen på Isonord dock och höra med fyrkantens isolering, det gäller bara en vanlig tilläggsisolering så jag tycker det borde vara enkla pengar och guld för mig att få in innan riktiga äckelkylan slår till.
Jag kan förstå ifall man inte är sugen att svara under tiden man är på en vind... Men har du fått kontakt och inget svar sedan så är det tråkigt.
Jag har inte fått ROT-avdrag specat då jag bygger nytt fristående. Men vill minnas att de som offererade 11000kr pratade om drygt 2000 kr i avdrag.. Så 20-25% kanske.. Ring någon entreprenör och hör
Jag har inte fått ROT-avdrag specat då jag bygger nytt fristående. Men vill minnas att de som offererade 11000kr pratade om drygt 2000 kr i avdrag.. Så 20-25% kanske.. Ring någon entreprenör och hör
Vi ska även byta panel och tilläggsisolera. Måste säga att byggföretag verkar inte vilja ha dessa jobb.
Vi har frågat flera stycken men inget svar. Nu har pappas bekant ett byggföretag som ska komma o kolla.
Tycker det är märkligt att de inte vill ha jobb
/Ulrika
Vi har frågat flera stycken men inget svar. Nu har pappas bekant ett byggföretag som ska komma o kolla.
Tycker det är märkligt att de inte vill ha jobb
/Ulrika
Klicka här för att svara