Halva vår kattvind är isolerad, halva oisolerad. I den isolerade delen har jag satt switch och övrig nätverksutrustning. När vi flyttade in gick två kablar genom väggen, en för el till rummet innanför och en för antenn, någon dm isär. Antennkabeln har jag bytt ut mot ethernet för inkommande internet. Nu har jag behov att dra två cat-kablar till genom samma vägg, och kanske ytterligare en i framtiden.

Det kluriga är att väggen ifråga förstås är isolerad, ganska tjockt med både gullfiber och frigolit och med träskivor på vardera sida. Totalt flera dm. Jag vill förstås behålla isoleringen så gott det går men undrar vad bästa vägen att gå är. Ska jag borra ett nytt hål för varje kabel? Ett nytt gemensamt för all ethernet? I så fall hur då?

Tacksam för alla tips!

Unikt namn
Jag hade (om det behövts) borrat upp hålet det redan går nätverkskabel i och dragit ett rör som det får plats 4-5 nätverkskablar i.

Det är bra att ha en extrakabel om du ändå ska hålla på och dra.

Råkar det bli för mycket tomrum i röret är det bara att pula in lite gullfiber.

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Jag hade (om det behövts) borrat upp hålet det redan går nätverkskabel i och dragit ett rör som det får plats 4-5 nätverkskablar i.

Det är bra att ha en extrakabel om du ändå ska hålla på och dra.

Råkar det bli för mycket tomrum i röret är det bara att pula in lite gullfiber.
Tack! Det var nog precis vad jag behövde höra. :)

• Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.