Har en vind och krypgrund som behöver isoleras, har varit i kontakt med en del snickare och ingen verkar vara intresserade av att göra jobbet.
Blev tipsad av en vän om polyuretan och har varit i kontakt med en firma ang detta.
Allt låter jätte bra, dom gör både vind och krypgrund på en dag, materialet bygger inte mer än 5 cm och priset är ok med tanke på vad jag får.
Känns för bra för att vara sant och lite "nytt och oprovat" .
Finns det någon som har någon erfarenhet ?
För och nackdelar?

Tack på förhand!

Brandrisken är nog det största problemet!
Från Wikipedia
Polyuretan
, PUR, är en polymer som kan ges mycket olika materialegenskaper: mjuk elastomer, skum samt plast. Gemensamt är att vid brand utvecklas mycket rök som är giftig...

Tack thomas33!
Har varit i kontakt med firman igen och fick veta att skummet hade brandklass E84.

V
Jag har isolerat ytterväggarna och golvbjälklaget med Icynene som är ett slags skum! I taket tog jag lösull 55cm. Jag har isolerat med mellan 13-18cm tjocklek. Jag är grymt nöjd även om man hade önskat att vintern blev som dom förra så att man fick se lite mer vad det går för, har haft -29grader som lägst! Ställer mig dock lite frågande till din tjocklek, var det 50mm du skulle ha? Bättre att göra det ordentligt när dom ändå är där! Lycka till!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.