Jag ska isolera kallvinden på ett större nybyggt garage,vill göra det helt själv för att spara pengar.
Är bara fundersam på vad jag ska använda för produkter.
Jag har tänkt att använda Isovers fyllupp lösull.Frågan är om jag skulle rulla ut en Isover byggmatta innan jag lägger ut lösullen?Det känns som det blir bättre isolerat då.Eller är det onödigt?Isover fyllupp beskrivs bara som en produkt som används vid tilläggsisoleringar.
 
Det är alltså taksvallet som skall isoleras?
Hur är taket byggt?
Och vindsbjälklaget, är det isolerat mot själva garagedelen?
Vilken värme vill ni ha på vinden, och hur varmt hålls garaget?
 
Det är vindsbjälklaget som ska isoleras.Så vindsutrymmet förblir kallt. Dock kan det möjligtvis bli aktuellt med varm bodel där i framtiden eftersom utrymme finns , men inte nu. Jag hade tänkt mig 95mm tjock Isover. byggmatta och resterande Isover lösull fyllupp.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.