997 läst ·
2 svar
997 läst
2 svar
Isolera vind nybyggt garage
Medlem
· Älvsborg
· 124 inlägg
Jag ska isolera kallvinden på ett större nybyggt garage,vill göra det helt själv för att spara pengar.
Är bara fundersam på vad jag ska använda för produkter.
Jag har tänkt att använda Isovers fyllupp lösull.Frågan är om jag skulle rulla ut en Isover byggmatta innan jag lägger ut lösullen?Det känns som det blir bättre isolerat då.Eller är det onödigt?Isover fyllupp beskrivs bara som en produkt som används vid tilläggsisoleringar.
Är bara fundersam på vad jag ska använda för produkter.
Jag har tänkt att använda Isovers fyllupp lösull.Frågan är om jag skulle rulla ut en Isover byggmatta innan jag lägger ut lösullen?Det känns som det blir bättre isolerat då.Eller är det onödigt?Isover fyllupp beskrivs bara som en produkt som används vid tilläggsisoleringar.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är alltså taksvallet som skall isoleras?
Hur är taket byggt?
Och vindsbjälklaget, är det isolerat mot själva garagedelen?
Vilken värme vill ni ha på vinden, och hur varmt hålls garaget?
Hur är taket byggt?
Och vindsbjälklaget, är det isolerat mot själva garagedelen?
Vilken värme vill ni ha på vinden, och hur varmt hålls garaget?
Medlem
· Älvsborg
· 124 inlägg
Det är vindsbjälklaget som ska isoleras.Så vindsutrymmet förblir kallt. Dock kan det möjligtvis bli aktuellt med varm bodel där i framtiden eftersom utrymme finns , men inte nu. Jag hade tänkt mig 95mm tjock Isover. byggmatta och resterande Isover lösull fyllupp.
Klicka här för att svara
