Enligt försäkringsbolaget så måste jag ha 120mm glasull eller 95mm stenull, för brandrisken.Jag har ingen koll på lambda värden och sånt men jag antar att 120mm isolerar bättre än 95, för värmen. Funderar på att köpa den här isoleringen på bygg max,är de ok? eller gör jag bort mig




https://www.byggmax.se/isolering/mineralull/isoleringsskiva-p16282
 
Mikael_L
Den skivan verkar helt OK. Men det är glasull, så då behöver du väl 120mm, eller kanske dubbla 70mm.


Vad ska du isolera då? 95 eller 120mm är inte så mycket nu för tiden.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.