Hej!

Skulle behöva råd och erfarenheter för att undvika permafrost under garaget jag ska bygga.
Jag måste tyvärr ha kollektorslangen ca 10 m under plattan jag ska gjuta. Det är 3 st slingor, dvs 6 st slangar som ska in under grunden.

Jag tänkte dra dem i avloppsrör 110mm. Behövs rörisolering eller räcker det att ha dem i ett tomt avloppsrör samt lägga grus runt dem. Eventuellt lägga markisolering på avloppsröret?

Funderar även om jag ska lägga rören under isoleringen till plattan eller om jag ska gräva ned dem i 0-90 fyllnadsmassorna som är under?

Trevlig helg!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.