2 370 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Isolera Golv uterum
Medlem
· Stockholm
· 34 inlägg
Hej!
Vi bygger trädäck för att sätta upp uterum på. Under trallen kommer vindpapp och sedan 100mm xps i cc60-facken. Trädäcket kommer gå 1-2 trallbredder utanför glaspartiet.
Något tips hur ni andra löst problemet med regn som rinner ner i xpsen mellan trallen utifrån? Xps tål ju fukt men facket blir väl vattenfyllt med tiden i värsta fall? Vi borde kanske gjort kortlingar och inte lagt xps ända ut. Sätta en plåt eller borra hål i xpsen för dränage? Tips mottages tacksamt!
Vi bygger trädäck för att sätta upp uterum på. Under trallen kommer vindpapp och sedan 100mm xps i cc60-facken. Trädäcket kommer gå 1-2 trallbredder utanför glaspartiet.
Något tips hur ni andra löst problemet med regn som rinner ner i xpsen mellan trallen utifrån? Xps tål ju fukt men facket blir väl vattenfyllt med tiden i värsta fall? Vi borde kanske gjort kortlingar och inte lagt xps ända ut. Sätta en plåt eller borra hål i xpsen för dränage? Tips mottages tacksamt!
Medlem
· Stockholm
· 34 inlägg
Det löste sig med isolering som slutar vid väggen så att det kan regna rakt igenom utanför väggen.
Bästa svaret
Jag tycker det är riktigt bra när man som trådskapare återkopplar med resultatet, det kan hjälpa många!
Extra imponerade är det, som i detta fall, när återkoppling sker trots att man inte fick något svar i tråden.
Bra jobbat!
Extra imponerade är det, som i detta fall, när återkoppling sker trots att man inte fick något svar i tråden.
Bra jobbat!
Klicka här för att svara