Hej!

Vi bygger trädäck för att sätta upp uterum på. Under trallen kommer vindpapp och sedan 100mm xps i cc60-facken. Trädäcket kommer gå 1-2 trallbredder utanför glaspartiet.

Något tips hur ni andra löst problemet med regn som rinner ner i xpsen mellan trallen utifrån? Xps tål ju fukt men facket blir väl vattenfyllt med tiden i värsta fall? Vi borde kanske gjort kortlingar och inte lagt xps ända ut. Sätta en plåt eller borra hål i xpsen för dränage? Tips mottages tacksamt!
 
Det löste sig med isolering som slutar vid väggen så att det kan regna rakt igenom utanför väggen.
 
  • Gilla
stenfan
  • Laddar…

Bästa svaret

Jag tycker det är riktigt bra när man som trådskapare återkopplar med resultatet, det kan hjälpa många!

Extra imponerade är det, som i detta fall, när återkoppling sker trots att man inte fick något svar i tråden.

Bra jobbat!
 
  • Gilla
stenfan och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.