Hej,
Jag har en sommarstuga som står på plintar på en lutande tomt. Höjden mellan mark och husgolv är mellan 0.60 till 1,30 meter. Befintlig golv-isolering är mineralull och ytterst asfaltsboard. Det är "fritt blås" under huset.
Golven är dock lite kalla under de kallare årstiderna varför vi funderar på en tilläggsisolering.
Det verkar som det finns många lösningar, varför jag är villrådig. T ex har vi funderat på att sätta en cellplastskiva utanpå asfaltsboarden men har funderingar gällande ev fukt.
Vad finns det för bra lösningar och finns det några risker förknippade med dessa?