706 läst ·
3 svar
706 läst
3 svar
Isolera garaget i två delar
Hej,
Jag har ett garage på cirka 50kvm som jag håller på att isolera ytterväggar och tak. Inne i garaget ska jag bygga ett rum längst in på cirkus 10kvm. Större delen av tiden är tanken att det skall hålla runt 10grader likt resten av garaget, men stundvis skulle jag vilja öka tempen just där inne, därför tänkte jag isolera mellanväggen ut mot resten av garaget men;
Vad ska jag tänka på? Ska jag göra precis som när jag isolerar utåt att det är (Innerum) OSB -> Plast/Ångspärr -> isolering -> OSB (Stora delen) Eller behövs det inte ångspärren nu mellan två uppvärmda delar?
Jag har ett garage på cirka 50kvm som jag håller på att isolera ytterväggar och tak. Inne i garaget ska jag bygga ett rum längst in på cirkus 10kvm. Större delen av tiden är tanken att det skall hålla runt 10grader likt resten av garaget, men stundvis skulle jag vilja öka tempen just där inne, därför tänkte jag isolera mellanväggen ut mot resten av garaget men;
Vad ska jag tänka på? Ska jag göra precis som när jag isolerar utåt att det är (Innerum) OSB -> Plast/Ångspärr -> isolering -> OSB (Stora delen) Eller behövs det inte ångspärren nu mellan två uppvärmda delar?
Medlem
· Södermanlands län0
· 983 inlägg
Om det är så att hela garaget som sådant håller temp över noll grader alla dagar på året tror jag att du kan skippa plasten i väggen till det lilla rummet.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Gör en tjock mellanvägg och fyll med isolering. Plast behöver du inte där. Men plast i ytterväggen såklart.
Klicka här för att svara