Undrar vad och vilken isolering som jag ska använda för att hundra ljud att sprida sig i utrymmet som blir mellan ny tillbyggnad och befintlig.
Som ni ser på bilden.

1.Nytt tak med plast och sprutisolering
2.-:-
3.Gamla yttertaket/Vind

På ”insidan” kommer det bli badrum. Således kommer det på fuktspärr på insidan av tillbyggnaden.
 
  • Inomhusbyggnadsarbete som visar nytt tak med plast och sprutisolering samt det gamla yttertaket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite svårtolkad bild, men jag utgår ifrån att detta är en innervägg mellan en gammal befintlig byggnad och en tillbyggnad?

Generellt - mineralull i väggen, dubbelgips alternativt ljudisolerande gipsskiva på den sida du nte har våtrumsgips.

Det ska vara så tungt och kompakt som möjligt för att stänga ute ljud!
 
En apelsin En apelsin skrev:
Lite svårtolkad bild, men jag utgår ifrån att detta är en innervägg mellan en gammal befintlig byggnad och en tillbyggnad?

Generellt - mineralull i väggen, dubbelgips alternativt ljudisolerande gipsskiva på den sida du nte har våtrumsgips.

Det ska vara så tungt och kompakt som möjligt för att stänga ute ljud!

Ja, ny innervägg mellan ny och gammal byggnadsdel.
Jag tänkte ha isolering,k-plyfa, gips.
Behöver jag ha plast mellan gammal del och nya?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.