Undrar vad och vilken isolering som jag ska använda för att hundra ljud att sprida sig i utrymmet som blir mellan ny tillbyggnad och befintlig.
Som ni ser på bilden.
1.Nytt tak med plast och sprutisolering
2.-:-
3.Gamla yttertaket/Vind
På ”insidan” kommer det bli badrum. Således kommer det på fuktspärr på insidan av tillbyggnaden.
Som ni ser på bilden.
1.Nytt tak med plast och sprutisolering
2.-:-
3.Gamla yttertaket/Vind
På ”insidan” kommer det bli badrum. Således kommer det på fuktspärr på insidan av tillbyggnaden.
Lite svårtolkad bild, men jag utgår ifrån att detta är en innervägg mellan en gammal befintlig byggnad och en tillbyggnad?
Generellt - mineralull i väggen, dubbelgips alternativt ljudisolerande gipsskiva på den sida du nte har våtrumsgips.
Det ska vara så tungt och kompakt som möjligt för att stänga ute ljud!
Generellt - mineralull i väggen, dubbelgips alternativt ljudisolerande gipsskiva på den sida du nte har våtrumsgips.
Det ska vara så tungt och kompakt som möjligt för att stänga ute ljud!
En apelsin skrev:
Lite svårtolkad bild, men jag utgår ifrån att detta är en innervägg mellan en gammal befintlig byggnad och en tillbyggnad?
Generellt - mineralull i väggen, dubbelgips alternativt ljudisolerande gipsskiva på den sida du nte har våtrumsgips.
Det ska vara så tungt och kompakt som möjligt för att stänga ute ljud!
Ja, ny innervägg mellan ny och gammal byggnadsdel.
Jag tänkte ha isolering,k-plyfa, gips.
Behöver jag ha plast mellan gammal del och nya?
Klicka här för att svara
