Hej,
Vi bor i ett hus från 1917 där det är ett ganska stort drag samt kyla i golvet. När jag öppnade upp golvet idag så fann jag att det är 10-12cm sågspån som är isoleringen i bjälklaget.
Då det är ganska många grundstenar så är det lite svårt att bygga på bjälklaget neråt.
Finns några tips på hur man kan få till mer isolering?
Vi bor i ett hus från 1917 där det är ett ganska stort drag samt kyla i golvet. När jag öppnade upp golvet idag så fann jag att det är 10-12cm sågspån som är isoleringen i bjälklaget.
Då det är ganska många grundstenar så är det lite svårt att bygga på bjälklaget neråt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske fylla på med nytt spån och en matta av typ ull/lin direkt under golvbrädorna?K Kevin Thorén skrev:Hej,
[bild]
[bild]
Alternativt gräva ut allt spån, fylla på med leva och sedan ev ull/linmatta ?
Tack för svar. Du tror inte det är bättre att behålla blindbotten och sen lägga vindduk>10-15cm träfiberisolering>undergolv?H Hufsa skrev:
Klicka här för att svara