Hej har glasat in balkongen med dubbla energiglas och tänkte även isolera taket på den som idag består av glesa bräder rätt upp mot kallvinden.
Tänkte försöka köra med ångspärr så inte varm/fuktig luft tränger upp på vinden när den nyttjas på vintern.
Problemet är att det är rätt liten vindslucka att få upp isoleringen på. Så frigolit går inte om man inte skall dela upp varje sektion i flera.
Finns nån form av vanlig isolering som har en ångspärr på ena sidan? Jag tänker att man kunde kapa ut bitar som passar i "fållorna" mellan balkarna. Bitarna bör vara ca 1,08x1,50 m ca 7-10cm tjocka.
Hur löser man på bäst sätt?
Inglasad balkong med vita glesa träbräder på taket och energiglasfönster runtom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utsikt under ett balkongtak mot en gles brädtak med synlig ljusgenomsläpp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.