Hej har glasat in balkongen med dubbla energiglas och tänkte även isolera taket på den som idag består av glesa bräder rätt upp mot kallvinden.
Tänkte försöka köra med ångspärr så inte varm/fuktig luft tränger upp på vinden när den nyttjas på vintern.
Problemet är att det är rätt liten vindslucka att få upp isoleringen på. Så frigolit går inte om man inte skall dela upp varje sektion i flera.
Finns nån form av vanlig isolering som har en ångspärr på ena sidan? Jag tänker att man kunde kapa ut bitar som passar i "fållorna" mellan balkarna. Bitarna bör vara ca 1,08x1,50 m ca 7-10cm tjocka.
Hur löser man på bäst sätt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder