Hej. Vi har nyligen köpt vårt första fritidshus, två plan. Huset har sadeltak och takfotsventilation. Idag är det krypvind, men vi vill isolera hela vägen upp i nock för att få den extra rymden. Är dock osäker på hur det blir med ventilationen. Vi har som sagt takfotventilation, men det är ingen luftspalt i snedtaken upp till nock. I mitt huvud borde det bli en del fuktproblem när luften från takfoten försöker vandra upp/ner till nock genom isoleringen, men råsponten bakom ser frisk ut. Blir risken högre för fuktproblem om vi isolerar hela vägen upp i nock? Borde vi bygga in en luftspalt mellan yttertak och innertak? Eller kan vi ventilera på något annat sätt?