Skulle tro att det kommer lysa "hempulat" kring din installation ampz2. Hur har du tänkt dig avgreningar, anslutningar till olika komponenter i installationen? Att komma ut med kabel från rör på ett bra sätt överallt kräver nog en del av utföraren och centralen är väl det minsta problemet, där kan du gå över till utanpåliggande invid och sen använda de ingångar som krävs för rätt utförande. Om det är en lokal på hobbynivå borde det inte bli så omfattande installationer, konventionell utanpåliggande kabelinstallation borde vara helt ok. Men det kräver ju också en del av den som lägger upp och utför jobbet om det ska se vettigt ut.