Byggahus.se

Intex 488x488x122cm, vilket underlag hade ni valt?

1. Grillen
    Husägare Nivå 9
    Har precis uppgraderat min 400x200x100cm intex-pool som stod uppe på altanen till en 488x488x122cm som nu inte får plats på altanen :) Kommer gräva ur ca 5-5.2m gräsmatta imorgon och funderar lite på vad jag ska ha poolen ståendes på, ska jag bygga en låg trall med reglar ståendes på betongplattor, eller är det bättre att köpa makadam och padda till en hård plan yta att ställa poolen på? Vill helst få det gjort så billigt som möjligt i dagsläget, men väljer naturligtvis det dyrare alternativet om det är bättre i längden.

Vad hade ni valt? Gärna med lite motivering fördel/nackdel.

Samt är det några som byggt in sin intex-pool, fördelar/nackdelar med detta? Har en 6kw poolvärmepump till min nuvarande pool och kommer använda denna på den större, borde ge tillräckligt med värme, och man kanske kan hjälpa den hålla värmen om man bygger in poolen lite?

I dagsläget vet jag inte riktigt hur jag ska bygga ut runt poolen, men troligtvis kommer det gå ett trädäck ca 1-1.5m utanför runtom hela poolen och där poolen kommer sänkas ned en bit, men osäker hur långt ner jag kommer i marken då jag kommer handgräva, och marken är oerhört stenig på vissa delar av tomten, så kanske bara skrapar bort toppgräset om det är för jobbigt att gräva ner.

Men som sagt, vad hade ni valt att ha för underlag under poolen, nu när jag har möjlighet att börja från "scratch"