T tobsod #1 Medlem · Stockholm · 36 inlägg 16 apr 21:49 tobsod Medlem Stockholm 36 inlägg 16 apr 21:49 #1 Hej! Jag har begagnad storgatsten av granit som jag vill bygga en entretrappa av. Trappan blir två stenar ovanpå varandra och två på djupet. Ska trappan hålla att gå i så behöver jag foga med murbruk eller liknande. Vilket? Håller murbruk B? Eller behöver jag Am Trappan är för att få ut genom en dubbel fönsterdörr från huset. Under trappan ligger 20cm bergkross 0-32. #murbruk #trappa
Hej! Jag har begagnad storgatsten av granit som jag vill bygga en entretrappa av. Trappan blir två stenar ovanpå varandra och två på djupet. Ska trappan hålla att gå i så behöver jag foga med murbruk eller liknande. Vilket? Håller murbruk B? Eller behöver jag Am Trappan är för att få ut genom en dubbel fönsterdörr från huset. Under trappan ligger 20cm bergkross 0-32.
N Nissegandhi #2 Medlem · 407 inlägg 17 apr 21:00 Nissegandhi Medlem 407 inlägg 17 apr 21:00 #2 Se till att stenarna är rena , sätt stenara på en bädd av finbetong och foga/mura med finbetong. Tvätta av ev spill innan bruket torkar.
Se till att stenarna är rena , sätt stenara på en bädd av finbetong och foga/mura med finbetong. Tvätta av ev spill innan bruket torkar.
K krambriw #3 Medlem · Stockholm · 1 032 inlägg 16 aug 17:34 krambriw Medlem Stockholm 1 032 inlägg 16 aug 17:34 #3 Ett litet tips, blanda en liten skvätt vidhäftare i bruket så fäster det fint på stenarna, alternativt en liten skvätt diskmedel
Ett litet tips, blanda en liten skvätt vidhäftare i bruket så fäster det fint på stenarna, alternativt en liten skvätt diskmedel