Dags för denna tråd att stängas tror jag

• Gilla
  • Wow
  • Arg
Anonymiserad 135652 och 3 till
  • Laddar…
P
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Återigen, det kanske är så bland folk du känner, men på befolkningsnivå är det inte så.
Om vi tänker oss en ekonomisk normalfördelningskurva, så är män i majoritet i båda extrem-ändarna. De rikaste är mest män, men också dem som du kallar 'ekonomiska svarta hål', de fattigaste, dvs de som har skulder hos Kronofogden, där är också män i majoritet. Alltså befinner sig kvinnorna i högre grad någonstans i mitten på normalfördelningskurvan, bland de som har det rätt OK ekonomiskt.
Bullshit!

Till och med (S)VT gjorde en dokumentär mellan könen, nyligen. Kolla på den.
https://www.svtplay.se/fran-savannen-till-tinder
De intervjuar feminister, ex Agnes Wold och även hjärnforskare.
För att sammanfatta.. Kvinnor har svårare att sätta ihop IKEA-möbler men är bättre på att komma ihåg ansikten..

Titta på forskare, ingenjörer, nobelpristagare, hantverkare. Fördelningen kommer säkert förändras lite på sikt men i grund och botten är vi olika.

Ja, jag vet. Det finns fler lågbegåvade (och högbegåvade) män än kvinnor, men de lågbegåvade männen skriver inte i denna tråden. De har inga hus eller jobb och tyvärr skiter vårt feministiska samhälle i den gruppen, vilket gör att det inte blir relevant att diskutera den gruppen i denna tråden. Min poäng är att ingen här är ihop med de lägst begåvade männen.

• Gilla
  • Arg
Luc Reiner och 2 till
  • Laddar…
P
K kortis skrev:
Nu ingår de inte i min bekantskapskrets, det var inte det jag skrev. Eller hur.
Du skrev:
"Jag känner inte igen något däremot känner jag ett antal män som bär sig åt som svin super o knullar runt och sedan när frun tröttnat så ska mannen ha allt o fattar ingenting."

Det är riktiga svin du känner. Säg upp bekantskapen är mitt råd!

Karlia
Jag vet inte om jag tycker att det är så begåvat att försöka få igång ett könskrig så här i efterdyningarna av TS tråd. Inte riktigt rätt plats och tid. Eller topic.

• Gilla
Dortmunder DAB och 13 till
  • Laddar…
Johan1975z skrev:
Bullshit!
.......
Ja, jag vet. Det finns fler lågbegåvade (och högbegåvade) män än kvinnor, men de lågbegåvade männen skriver inte i denna tråden. De har inga hus eller jobb och tyvärr skiter vårt feministiska samhälle i den gruppen, vilket gör att det inte blir relevant att diskutera den gruppen i denna tråden. Min poäng är att ingen här är ihop med de lägst begåvade männen.
Nej, inte gödsel ifrån nötkreaturshanar, det är fakta.

Och vad gäller de lågbegåvade männen, så vill jag parafrasera en skäggig politisk tänkare från 1800-talet: de lågbegåvade männens frigörelse måste vara deras eget verk!
Ditt påstående om att det inte finns några lågbegåvade män i den här tråden är så totalt öppet mål, så det bemöter jag inte ens, det vore för lätt.

Jag har inget mer att tillföra ditt sidospår i den här tråden, men jag ser fram emot om du startar en ny tråd i detta ämne. Några förslag på trådrubrik:
"Varför träffar jag bara brudar med nervöst kreditkort som är bästis med delgivningsmannen från Kronofogden?"
"Män är från Nasdaq - kvinnor är från Lendo! "
"Pappor som betalar, förenen eder"

Vi kanske hörs där!

• Gilla
  • Haha
och en till och 8 till
  • Laddar…
Johan1975z skrev:
Du skrev:
"Jag känner inte igen något däremot känner jag ett antal män som bär sig åt som svin super o knullar runt och sedan när frun tröttnat så ska mannen ha allt o fattar ingenting."

Det är riktiga svin du känner. Säg upp bekantskapen är mitt råd!
Kan du inte läsa innantill

P
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Nej, inte gödsel ifrån nötkreaturshanar, det är fakta.

Och vad gäller de lågbegåvade männen, så vill jag parafrasera en skäggig politisk tänkare från 1800-talet: de lågbegåvade männens frigörelse måste vara deras eget verk!
Ditt påstående om att det inte finns några lågbegåvade män i den här tråden är så totalt öppet mål, så det bemöter jag inte ens, det vore för lätt.

Jag har inget mer att tillföra ditt sidospår i den här tråden, men jag ser fram emot om du startar en ny tråd i detta ämne. Några förslag på trådrubrik:
"Varför träffar jag bara brudar med nervöst kreditkort som är bästis med delgivningsmannen från Kronofogden?"
"Män är från Nasdaq - kvinnor är från Lendo! "
"Pappor som betalar, förenen eder"

Vi kanske hörs där!
Du är en galen vänsteridiot...du skriver samma skit i alla trådar.
Jag har ett bra liv och en fantastiskt snygg flickvän.
Försökte ge lite råd till männen i tråden..

• Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 7 till
  • Laddar…
P
K kortis skrev:
Jo, jag citerade dig. Sluta umgås med slödder...

Johan1975z skrev:
Fast undrar ju hur länge du har den flickvännen en dag hinner nog allt ikapp ska du se.
Vänsteridioterna har ju format det här förskräckliga landet. Tänk om det varit som paradiset USA vad bra det hade varit

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Nu skrev jag ju inte att jag umgicks, jag skrev att jag kände en del förskräckliga män.
Jag undrar nu om du umgås med alla du känner?

Det är väl inte så svårt att ha en snygg flickvän om man har inställningen att man måste betala för henne. Fast heter det verkligen flickvän då?

Själv skaffade jag en yngre flickvän som ville plugga, men inte tyckte att hon hade råd. Jag sa att det viktiga var att hon skulle göra det hon helst ville och att hon kunde leva på min lön medan hon pluggade. Nu är hon min fru, tjänar mycket mer än jag och sponsrar mina dyra verktyg. :p

• Gilla
Maria T och 25 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Min vän, ditt sätt att resonera ger mig tyvärr anledning att tro att jag har rätt. Du är problem- och lösningsfokuserad, målinriktad och teknisk. Då åker skygglapparna på och man — särskilt man — ser inte vad som finns utanför fokusområdet.

Jag tror att din sambo känner det. Att hon och relationen inte står i fokus. Att du tycker att man är överens och sen kör på i en tjurrusning på ett sätt som gör att hon inte syns.

Ni har tagit ledigt från renoveringarna mellan varven. Men utan att generalisera för mycket är det trots allt en övervägande manlig egenskap att dela upp tillvaron i mentala fack. Alla fungerar inte så och om din sambo inte gör det så måste du börja acceptera det.

Har hon saker på jobbet som gör henne orolig? Börjar hon fundera över vart livet tog vägen och vart det är på väg? Är det något annat?

Du måste titta upp från ditt målfokus och ägna dig åt att låta henne få plats i ditt liv på allvar. Nu. Annars förlorar du henne.

Tro mig. Det här är första varningssignalen.
Väl skrivet! Det kan bli så om man har en plan.
Ibland måste man tänka om, om det är värt det, utan att säga vad som väger över.

P
Johan1975z skrev:
Men då är väl mitt råd till dig
skaffa inte en kvinna som är ett stort svart hål. Eftersom du faktiskt skrev att en kvinna var det.
Sluta umgås med människor som har ekonomiska problem och faktiskt visar avund på att du har pengar, livet blir roligare än dessa belånade giriga människor.

Skaffa en partner som klarar av att leva på sin egna lön. Hade jag haft en kvinna som är som du skriver hade den aldrig bott med mig.

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
P
Rkarlsson skrev:
skaffa inte en kvinna som är ett stort svart hål. Eftersom du faktiskt skrev att en kvinna var det.
Sluta umgås med människor som har ekonomiska problem och faktiskt visar avund på att du har pengar, livet blir roligare än dessa belånade giriga människor.

Skaffa en partner som klarar av att leva på sin egna lön. Hade jag haft en kvinna som är som du skriver hade den aldrig bott med mig.
varför ger du mig råd när jag är nöjd med livet jag har.

Rkarlsson skrev:

Det är väl så att man får den partner man förtjänar

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.