Violina Violina skrev:
Tycker alla dessa "kvinnor gör ingenting med huset och vill inte betala nåt"-inlägg är ganska roliga..

HOS OSS ÄR DET TVÄRTOM

Jag (kvinnan) är den som betalar och genomför ALLA renoveringar, med viss (tilltvingad) hjälp av mannen..

Det är:
JAG som är den enda som tänker på underhåll av huset.
JAG som är den som beställer hem och lassar in pelletsen för att hålla oss varma om vintern.
JAG som är den som skottar uppfarten när det kommit snö (så att han, som åker hemifrån flera timmar efter mig, har en chans att ens komma ut från uppfarten).
JAG som är den som tar in offerter på de jobb JAG inte utför själv.
JAG som tjatar ihjäl mig om hjälp med vissa moment med renoveringar som jag bara inte klarar av ensam.
JAG som hittar lösningar på uppgifter när han inte har lust att hjälpa till (när egna fritidsintressen är viktigare än gemensamma projekt vi åtagit oss och planerat att genomföra TILLSAMMANS) som att ensam sätta hela nya innertaket i köket (utan lyft för skivorna, jag 160 cm "lång", takhöjd 2,5 m)

Så kom inte och prata om allt "vi kvinnor vill ha men inte är beredda att jobba för"
Håller bara med, bland de jag känner och träffar så brukar jag se folk som människor i första hand, det är så jag är uppfostrad och förstår inte varför en del vill dela in det i kvinnor vs män.

Blir alltmer allergisk mot när någon häver ur sig "Vi män" eller andra floskler.

Skönt för TS att livet ändå går vidare, och man trivs i det läge man är, håller med att har man inte hyfsad samsyn om pengar och allt kring det, så kan det vara bättre att gå över till något annat. Oavsett könstillhörighet.....

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
P
S sinclairhacker skrev:
Håller bara med, bland de jag känner och träffar så brukar jag se folk som människor i första hand, det är så jag är uppfostrad och förstår inte varför en del vill dela in det i kvinnor vs män.

Blir alltmer allergisk mot när någon häver ur sig "Vi män" eller andra floskler.

Skönt för TS att livet ändå går vidare, och man trivs i det läge man är, håller med att har man inte hyfsad samsyn om pengar och allt kring det, så kan det vara bättre att gå över till något annat. Oavsett könstillhörighet.....
S sinclairhacker skrev:

oftast brukar det väl vara kvinnor som säger ”vi kvinnor..” 90 procent av allt hat könen emellan är riktat mot män. Har pågått ett drev med manshat i media genom åren med folk som zara Larsson i spetsen. Inget som gör mig något heller, eftersom offerkulturer aldrig lyckas med nått. Motsatsen till offerkultur är ex. Judarna som efter kriget skapade ett land.

Jag tycker fortfarande det är en enorm stor skillnad mellan könen. Finns ingen tjej jag känner som jag kan prata data, el, formel1 eller programmering med. Men det gör inget heller.

• Haha
Fadai
  • Laddar…
Vad bra att du gjorde det hela så väldigt tydligt. Då vet vi.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Johan1975z skrev:
oftast brukar det väl vara kvinnor som säger ”vi kvinnor..” 90 procent av allt hat könen emellan är riktat mot män. Har pågått ett drev med manshat i media genom åren med folk som zara Larsson i spetsen. Inget som gör mig något heller, eftersom offerkulturer aldrig lyckas med nått. Motsatsen till offerkultur är ex. Judarna som efter kriget skapade ett land.

Jag tycker fortfarande det är en enorm stor skillnad mellan könen. Finns ingen tjej jag känner som jag kan prata data, el, formel1 eller programmering med. Men det gör inget heller.
Men skulle du inte sluta OT-spamma den här tråden? Hur går det med starten av den egna tråden i ämnet?
Mvh
/Vänsteridioten, offerkultisten och eventuellt Zara Larssons avlägsna släkting

• Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Johan1975z skrev:

Ptja, jag föreslår att du vidgar din bekantskapskrets. Du drar långtgående slutsatser på uppenbart begränsad data.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
P
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Men skulle du inte sluta OT-spamma den här tråden? Hur går det med starten av den egna tråden i ämnet?
Mvh
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Mvh
Herregud vad du är tar illa vid dig. Låt mig vara, lättkränkta människa.

P
A ama skrev:
Ptja, jag föreslår att du vidgar din bekantskapskrets. Du drar långtgående slutsatser på uppenbart begränsad data.
varför? Jag har inget behov eller tid att hitta en kvinna att prata dator-programmering med.

Johan1975z skrev:
varför? Jag har inget behov eller tid att hitta en kvinna att prata dator-programmering med.
Du missförstår, jag menar att du ur ett rent vetenskapligt perspektiv drar slutsatser på ett bristfälligt sätt. Citat "Finns ingen tjej jag känner som jag kan prata data, el, formel1 eller programmering med.".

Alltså, att du personligen inte känner någon tjej som kan prata data, el etc med dig, betyder inte att det inte finns. Av dina tidigare inlägg låter det som att du inte tror att det finns alls.

• Gilla
Fadai och 4 till
  • Laddar…
Johan1975z skrev:
Herregud vad du är tar illa vid dig. Låt mig vara, lättkränkta människa.
Gäsp. Först kallar du mig idiot och nu är jag lättkränkt också. Om du vill få upp underhållningsvärdet på diskussionen är det klokt att använda lite mer kreativa invektiv. Tips från coachen: läs Herman Hedning, där finns många användbara skällsord.

Men äsch, jag lägger ner. Hälsa din snygga flickvän! (Undrar om hon vet att du tycker att hon är ett ekonomiskt svart hål.)

• Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Karlia
A ama skrev:
Du missförstår, jag menar att du ur ett rent vetenskapligt perspektiv drar slutsatser på ett bristfälligt sätt. Citat "Finns ingen tjej jag känner som jag kan prata data, el, formel1 eller programmering med.".

Alltså, att du personligen inte känner någon tjej som kan prata data, el etc med dig, betyder inte att det inte finns. Av dina tidigare inlägg låter det som att du inte tror att det finns alls.
Särskilt Johan som ser sig som begåvad borde inse skillnaden på vetenskaplig undersökning och anektodisk bevisföring. Och inse vilket som väger tyngst.

• Gilla
Aser och 4 till
  • Laddar…
Johan1975z skrev:

Du frågar dig inte varför måna kvinnor hatar män?

• Haha
LoweW
  • Laddar…
Johan1975z skrev:
tror nog att era diskussioner hålls på en lagom intellektuell nivå som passar er båda, men akta dig hon kanske börjar tänka o då är det kört

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P
K kortis skrev:
tror nog att era diskussioner hålls på en lagom intellektuell nivå som passar er båda, men akta dig hon kanske börjar tänka o då är det kört
Ser din kvinna ut som ett kioskmongo eller varför behöver du yttra dig om hur intelligent min flickvän är? knip käft istället.

Johan, kommer du möjligen från Åmål? Du påminner mig om en klassisk scen i en gammal film.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Fadai och 6 till
  • Laddar…
Beklagar hur det blev för trådstartaren men som sagt, dåliga saker kan leda till ännu bättre saker. Livet är en bergochdal bana.

Tycker det är kul hur så många känner sig manade att gå loss med kavalleri mot Johan som bara yttrar sin egen erfarenhet och upplevelse av i detta fallet kvinnor.
Det blir lite komiskt med allt prat om jämställdhet för helt plötsligt får ingen ha rätt till sin egen upplevelse (om den anses fel av majoriteten).
Alla måste tycka exakt likadant för statistik och vetenskap säger si och så. Jag litar fullständigt på vetenskap men personliga upplevelser är lika viktiga för att kunna förstå sina medmänniskor.
Att börja bombardera med "alla kvinnor/män är inte såna så du har FEEEL" så fort nån säger nåt avvikande blir ju lika dumt för ingenstans påstår Johan i detta fallet att han "talar för alla".

Hoppas alla har en fin kväll.

• Gilla
  • Älska
IgelSpikey och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.