75 884 läst ·
219 svar
76k läst
219 svar
Inte överens om finansiering av renoveringar
Så du tycker att till exempel
Som man är det bara att betala för allt, annars ska man nog inte ha flickvän. Har aldrig träffat en tjej som förstått sig på pengar. Tjejer sparar inte pengar, punkt.
inte är att ”tala för alla”, inte är att vara kategorisk?
Som man är det bara att betala för allt, annars ska man nog inte ha flickvän. Har aldrig träffat en tjej som förstått sig på pengar. Tjejer sparar inte pengar, punkt.
inte är att ”tala för alla”, inte är att vara kategorisk?
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Ha ha ha! Hoppas att du inser vad du just skrev beträffande din egen ”flickvän”Hep skrev:
Det är väl inte så svårt att ha en snygg flickvän om man har inställningen att man måste betala för henne. Fast heter det verkligen flickvän då?
Själv skaffade jag en yngre flickvän som ville plugga, men inte tyckte att hon hade råd. Jag sa att det viktiga var att hon skulle göra det hon helst ville och att hon kunde leva på min lön medan hon pluggade. Nu är hon min fru, tjänar mycket mer än jag och sponsrar mina dyra verktyg.![]()
Inte säker på vad du menar, men om du över- och vantolkade texten som jag tror du gjort, behöver du nog träna lite på både läsförståelse och retorik.
Men förklara gärna vad du menar om du tror du har en poäng, så tar vi det därifrån.
Men förklara gärna vad du menar om du tror du har en poäng, så tar vi det därifrån.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 520 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 520 inlägg
Helt galet att du tjänar såpass mycket mer o skänker till henne varje månad och sen skär det sig på några skitsaker.
Kan det inte vara så att hon är trött på er relation och tvekar till att investera mer i huset på grund av det?
Kan det inte vara så att hon är trött på er relation och tvekar till att investera mer i huset på grund av det?
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Citat hep:Hep skrev:
”Det är väl inte så svårt att ha en snygg flickvän om man har inställningen att man måste betala för henne. Fast heter det verkligen flickvän då?”
Min tolkning är att du avser glädjeflicka när man betalar för att ha en flickvän.
Citat hep :
”Själv skaffade jag en yngre flickvän som ville plugga, men inte tyckte att hon hade råd. Jag sa att det viktiga var att hon skulle göra det hon helst ville och att hon kunde leva på min lön medan hon pluggade.”
Du skaffade själv en flickvän som levde på din lön. Du ser alltså absolut inget sammanhang med det du skrev i första stycket?
Om jag hade sagt till henne ”skit i att jobba heltid, eller välj ett jobb med pruttlön - jag sponsrar dig då det är min uppgift som man”, så tycker jag absolut att det vore samma sak.
Att istället säga som jag gjorde är rätt långt ifrån glädjeflickliknelsen: ”Du som är yngre och vill plugga nu, kan leva på mig i ett par år då jag är äldre, pluggat klart och tjänar tillräckligt. Du får vara med och betala din del när du är klar och tjänar riktiga pengar.”
Att istället säga som jag gjorde är rätt långt ifrån glädjeflickliknelsen: ”Du som är yngre och vill plugga nu, kan leva på mig i ett par år då jag är äldre, pluggat klart och tjänar tillräckligt. Du får vara med och betala din del när du är klar och tjänar riktiga pengar.”
Tråkigt att höraS steffe79 skrev:Ett bra tag sedan jag startade den här tråden som väckte väldigt mycket engagemang och till viss del kanske spårade ur en del... Tack för all goda råd och tips! Kul med så många inlägg i denna debatt. Tyvärr blev det separation drygt ett halvår efter att sista inlägget skrevs. Huset är sålt och vi bor nu på varsitt håll. Så kan det gå. Så ett gott råd till alla ni som grejar med era hus och är i förhållande, Bråka inte om pengar!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden