9 775 läst ·
42 svar
10k läst
42 svar
inte nöjd nygjord våtrumsmatta
Missade helt att det kan ha handlar om väggarna. Räknade enbart med golvet
Hur som helst så gör man tyvärr inte om ett badrum för skönhetsfel. Kan man inte fånga bubblorna på bild så kommer en besiktningarna inte lägga ner större ord mer än att ett prisavdrag är befogat
Att man sen ur ett kund perspektiv vill ha ett bra arbete är en självklarhet. Men att göra om det gör man ej
Hur som helst så gör man tyvärr inte om ett badrum för skönhetsfel. Kan man inte fånga bubblorna på bild så kommer en besiktningarna inte lägga ner större ord mer än att ett prisavdrag är befogat
Att man sen ur ett kund perspektiv vill ha ett bra arbete är en självklarhet. Men att göra om det gör man ej
Jag ursäktar min trångsynthet, men jag är själv hantverkare och jag försöker alltid lämna kunden med ett väl utfört arbete. Skönhetsfel eller inte. Kunden har alltid rätt. Det många glömmer inom hantverkar-yrket är att den som handlar för tre kronor idag och blir bra bemött är oftast han som köper en tjänst för tre miljoner imorgon!Fliken skrev:
En lärdom att lära!
Så kan det vara i många fall byggis. Men eftersom bubblorna verkar vara väldigt små och ej är ett funktionellt problem så gör man ej om. Ur en besiktningsmans syn på saken.
Huruvida en kund kan få hantverkaren att göra om är ju bara positivt för kunden.
Huruvida en kund kan få hantverkaren att göra om är ju bara positivt för kunden.
Oansvarigt att rekommendera en forummedlem göra något som i slutändan kan kosta det dubbla än vad badrummet kostat, med advokat och tillkommande utgifter.
Du säger ungefär: chansa att få ett nytt ytskikt eller betala det dubbla....
Du säger ungefär: chansa att få ett nytt ytskikt eller betala det dubbla....
absolut inte. Inga kunder vill väl det? De flesta vill ha ett snyggt, bra resultat utan en massa tjafs. De som kan sitt yrke kan också leverera det, eller förstår UTAN kundens påpekande att den bör göra om.Fliken skrev:
Oj oj, hätsk diskussion här som är på G att bli "off topic"
Jag skulle fortfarande säga att om inte TS är nöjd med arbetet ska man inte erlägga full likvid!
Mitt tidigare inlägg påstår jag fortfarande sammanfattar det hela!
Jag vill inte vara moralpolis men om det är bubblor under en våtrumsmatta borde man inte betala för arbetet trots att det är fuktionellt.
Funktionellt innebär inte alltid att det är OK!
Jag skulle fortfarande säga att om inte TS är nöjd med arbetet ska man inte erlägga full likvid!
Mitt tidigare inlägg påstår jag fortfarande sammanfattar det hela!
Jag vill inte vara moralpolis men om det är bubblor under en våtrumsmatta borde man inte betala för arbetet trots att det är fuktionellt.
Funktionellt innebär inte alltid att det är OK!