7 106 läst ·
6 svar
7k läst
6 svar
Inställning tilluftsventiler
Hej
Bor i ett nytt stenhus. I varje rum sitter det en tilluftsventil (tror det heter så). Samtliga dessa är fullt öppna, så när vinden ligger på när det är kallt ute blir det ett väldigt kallras vid dem. Ska det verkligen vara så att alla ska vara fullt öppna?
Bor i ett nytt stenhus. I varje rum sitter det en tilluftsventil (tror det heter så). Samtliga dessa är fullt öppna, så när vinden ligger på när det är kallt ute blir det ett väldigt kallras vid dem. Ska det verkligen vara så att alla ska vara fullt öppna?
Hej och välkommen till Forumet!
Ja, i princip skall det vara så om ventilationen f.ö. är rätt intrimmad. Om nu besväret är relaterat till när det blåser mycket finns det typ "stormsäkring" att komplettera med:
Läs mera här:
http://www.fresh.se/p8/files/TL-F_SE.pdf
Ja, i princip skall det vara så om ventilationen f.ö. är rätt intrimmad. Om nu besväret är relaterat till när det blåser mycket finns det typ "stormsäkring" att komplettera med:
Läs mera här:
http://www.fresh.se/p8/files/TL-F_SE.pdf
Vad har du för ventiler? Mina Fresh 80 har jag kompletterat med en kallrasvinge, luftriktare kallas det.golf1 skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 182 inlägg
http://www.liljengrens.se/products_v.php?lang=sverige
Så slipper du bry dig. Har mångårig erfarenhet av dessa och de är typen installera-och-glöm-bort. De fungerar perfekt i alla väder (ehehe!) ;D
Så slipper du bry dig. Har mångårig erfarenhet av dessa och de är typen installera-och-glöm-bort. De fungerar perfekt i alla väder (ehehe!) ;D
Jag antar att dessa begränsar ventilationen vid kallare temperaturer och kanske helt stänger vid extremt kallt? Kan förstå att det känns bra under/vid sängen MEN du kan ju inte ha dessa överallt - huset måste ju ha ventilation även på vinternJohan Gunverth skrev:
Klicka här för att svara