hahalj
Har nu lagt tillbaka allt i konfigurationen, förutom:

- begränsat DHCP till subnet 192.168.1.0/24 istället för tidigare 192.168.1.0/23. Försökte behålla subnätet som tidigare, men routern fick spelet och jag gav upp. Behöver ändå inte fler än max 250 ip-adresser.
- struntat i allt som var konfigurerat under System->flow-accounting
- struntade i allt under Service->UNMS (vet ändå inte vad det är bra till)

Och hastigheten är fortfarande 250/250 Mbps.

Tack alla som hjälpt mig framåt till att hitta lösningen.
 
  • Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
UNMS är deras övervakningslösning, den triggade nog igång netflow. Tror du kan starta allt du hade tidigare förutom det.
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
hahalj
MathiasS MathiasS skrev:
UNMS är deras övervakningslösning, den triggade nog igång netflow. Tror du kan starta allt du hade tidigare förutom det.
Ok, det kan jag vara utan.
Nja, nu fungerar allt och jag behöver inga fler tjänster av routern så den får vara nu.
 
  • Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
hahalj hahalj skrev:
Ok, det kan jag vara utan.
Nja, nu fungerar allt och jag behöver inga fler tjänster av routern så den får vara nu.
Ja, jag kommer sent, men jag kan bekräfta att det är problemet. Jag har en likadan router och den fungerar klanderfritt i 250/250 (prövade just och den går inte över 20% CPU med test mot fast.com). MEN, man kan som sagt inte sätta på trafikövervakning eller något som drar trafiken via mjukvarupathen. Då störtdyker prestandan.

Så den kräver lite tungan-rätt-i-munnen och genomgång av manual etc. för att vara på den säkra sidan.
 
  • Gilla
hahalj och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.