Hej!
Jag ska instellera en kronströmställare med två knappar, den ska tända/släcka två olika lampor. Hur kopplar jag? Bifogar bild.
 
  • DSC00286.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fas in på L.

Lampa till vänster in på den övre pilen och höger lampa på den undre pilen. Borde funka.

//Patrik
 
Patrik_Hed skrev:
Fas in på L.

Lampa till vänster in på den övre pilen och höger lampa på den undre pilen. Borde funka.

//Patrik
Tack för snabbt svar.
Sätter jag ihop "utanför" strömställaren med tex. sockerbit?
 
Dejsa skrev:
Tack för snabbt svar.
Sätter jag ihop "utanför" strömställaren med tex. sockerbit?
Sätter jag ihop nollorna "utanför" strömställaren med tex. sockerbit? ska min fråga vara.
 
Sätta ihop vadå? Behöver du skarva några helt andra ledare kan du göra det i "X"en.
 
Varför har du två noll-tåtar i dosan för? Har du ett uttag under strömställaren? Varför går inte nollan rakt igenom dosan för?

Tänk på att vara lite extra försiktig om du har en nolla där.

//Patrik
 
Patrik_Hed skrev:
Varför har du två noll-tåtar i dosan för? Har du ett uttag under strömställaren? Varför går inte nollan rakt igenom dosan för?

Tänk på att vara lite extra försiktig om du har en nolla där.

//Patrik

Händigt folk brukar dra slangen från central till strömställardosa, vidare till takdosan. Det är min gissning, har rotat och rättat till i några sådana projekt...
 
ybu skrev:
Händigt folk brukar dra slangen från central till strömställardosa, vidare till takdosan. Det är min gissning, har rotat och rättat till i några sådana projekt...
Men varför skarvar man nollan vid strömställarn, nollan går ju bra att bara passera genom för det?
 
Fördragen VP-slang är väl en möjlighet.

Protte
 
Fnularn skrev:
Men varför skarvar man nollan vid strömställarn, nollan går ju bra att bara passera genom för det?

Du detekterade nog inte ironin i mitt inlägg. Inte så lätt i skriven form iofs. :)
 
ybu skrev:
Du detekterade nog inte ironin i mitt inlägg. Inte så lätt i skriven form iofs. :)
Aha ok :).
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.