599 läst ·
4 svar
599 läst
4 svar
Installera 230V element fast anslutning - Klippa stickkontakten?
Hej jag hade tänkt beställa hem dessa 230V element från Adax https://www.clasohlson.com/se/Adax-Neo-Element-WiFi-230V,-vit/p/36-7005
De levereras med stickkontakt men grejen är att idag har jag endast element med fast anslutning (230V).
Mina fråga är om jag behöver köpa till en extra ”kopplingsbox” (https://www.elbutik.se/product.html/adax-kopplingsbox-fast-installation-230v/400v) eller kan man (elektrikern) helt enkelt klippa av stickkontakten och installera?
De levereras med stickkontakt men grejen är att idag har jag endast element med fast anslutning (230V).
Mina fråga är om jag behöver köpa till en extra ”kopplingsbox” (https://www.elbutik.se/product.html/adax-kopplingsbox-fast-installation-230v/400v) eller kan man (elektrikern) helt enkelt klippa av stickkontakten och installera?
Vilken spänning är de gamla elradiatorerna på?
Är de på 230V eller på 400V?
På 50-/60-/70-/80-talet var typ "alla" elradiatorer 400V.
Är du helt hundra på att det är 230V på befintliga elradiatorer så är det bättre att elektrikern monterar envägs schukouttag istället för att fastansluta de nya elradiatorerna.
Är de på 230V eller på 400V?
På 50-/60-/70-/80-talet var typ "alla" elradiatorer 400V.
Är du helt hundra på att det är 230V på befintliga elradiatorer så är det bättre att elektrikern monterar envägs schukouttag istället för att fastansluta de nya elradiatorerna.
De gamla är 230V. Och på samtliga element på nedanvåningen sitter en kopplingsbox har jag noterat nu. Så då tänker jag att det är ”mest rätt” att beställa till en sådan?Demmpa skrev:
Vilken spänning är de gamla elradiatorerna på?
Är de på 230V eller på 400V?
På 50-/60-/70-/80-talet var typ "alla" elradiatorer 400V.
Är du helt hundra på att det är 230V på befintliga elradiatorer så är det bättre att elektrikern monterar envägs schukouttag istället för att fastansluta de nya elradiatorerna.
Klicka här för att svara
