Den jag använder idag, till värmepumpen, är en 3-fasmätare från Qubino. Den fungerar bra och mäter rätt så det är en sån jag ska ha till att mäta hela husets förbrukning.
[länk]
Jag har hört att den sorten som mäter med strömklämmor inte är så noggrann.