K Knight skrev:
De verkar va mycket buggar med en 3 fas zwave elmätare är de en sån du använder,? Jag skulle satsa på en

[länk]

Eller likande och mätanpulserna på lysdioden.
Den jag använder idag, till värmepumpen, är en 3-fasmätare från Qubino. Den fungerar bra och mäter rätt så det är en sån jag ska ha till att mäta hela husets förbrukning.
https://www.m.nu/sensorer/smart-meter-din-rail-3-phase

Jag har hört att den sorten som mäter med strömklämmor inte är så noggrann.
 
perjar perjar skrev:
Den jag använder idag, till värmepumpen, är en 3-fasmätare från Qubino. Den fungerar bra och mäter rätt så det är en sån jag ska ha till att mäta hela husets förbrukning.
[länk]

Jag har hört att den sorten som mäter med strömklämmor inte är så noggrann.

Jag har kikat på den men den verkade inte funka med domoticz så jag valde bort den. Därav pulsmätning
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.