Hej,
Jag har en befintlig bevattningsbrunn i vilken jag ska installera en ny pump och vill ordna så jag får buttre tillgång till pumpen. Målet är att ha ett lock som man kan lyfta med rimlig insats och som kan kan köra över med bil (idag svårt att missa om man har otur).
Idag ligger ett gammalt betonglock på en stålplatta som i sin tur ligger på några stålbalkar alt rälsbitar. Jag funderar på en s k tillsynsbrunn från Tierp.
Jag vet inte om vi bör ta bort rälsen och låta gjuta fast ett betongrörssegment på vilken vi placerar en passram? Här behöver jag hjälp med att identifiera bästa sätt.
Tacksam för alla era kloka svar!

Ett gammalt rund betonglock på grusmark, omgivet av grönska, för bevattningsbrunn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gammalt betonglock ovanpå stålplatta vid en bevattningsbrunn, omgivet av grus och verktyg syns delvis.
Skapa konto

Ett slitet betonglock på marken bredvid en rostig stålplatta som täcker en brunn.
Skapa konto

Gammalt betonglock delvis brutet med synlig pump och stålbalkar i en bevattningsbrunn.
Skapa konto

Gammalt betonglock på en brunn med synlig underliggande pump och stenar, omgivet av stålbalkar.
Skapa konto

Katalogsida som visar olika modeller av gummipackade lock och ramar för bevattningsbrunnar, inklusive mått och vikt.
Skapa konto

Katalogsida med olika lock till betongbrunnar, inklusive mått och specifikationer.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.