38 225 läst ·
234 svar
38k läst
234 svar
Installatörer och husägare vittnar om hemlarm som inte fungerar
Hade Verisure hemma för några år sedan och jag frågade hur de prioriterar larm om det samtidigt går ett larm hos mig och på något företag på orten och då var prio företaget och jag sa tack och han gick
Verisure åkte på böter (runt årsskiftet nu 21/22) i Norge, 766MNOK, för att de delat upp marknaden tillsammans med Sector alarm.
Vore lite intressant att höra om folk här upplever att de endast får besök av bara ett av dessa…
Här är det bara Verisure som knackat på.
Vore lite intressant att höra om folk här upplever att de endast får besök av bara ett av dessa…
Här är det bara Verisure som knackat på.
Redigerat:
Medlem
· Stockholms
· 171 inlägg
Varför ska en Tesla-tekniker veta hur man byter tändstift? Varför ska en larminstallatör som bara installerar trådlösa larm kunna något om dubbelbalansering?S SueCia skrev:
Jag är mer intresserad av vad de kan om radiotäckning och utstörning. (Vilket förmodligen inte är så mycket heller.)
Att ha uppkoppling till larmcentral kan vara värdelöst om man har grannar som kan höra larmet och agerar på det. I riktig glesbygd kan det vara bra att en väktare kommer även efter över en timme för då kan det ordnas med täckning av ett sönderslaget fönster. Tänk för övrigt att alltid ha vatten- och brandlarm till larmet för en brand tar mycket mer än vad en inbrottstjuv tar. Vattenskador kan också bli mycket dyra.M maria01 skrev:
nån skrev att dom inte gör sånt att det inte ingår jag kan ha felB Bengt Numelin skrev:Att ha uppkoppling till larmcentral kan vara värdelöst om man har grannar som kan höra larmet och agerar på det. I riktig glesbygd kan det vara bra att en väktare kommer även efter över en timme för då kan det ordnas med täckning av ett sönderslaget fönster. Tänk för övrigt att alltid ha vatten- och brandlarm till larmet för en brand tar mycket mer än vad en inbrottstjuv tar. Vattenskador kan också bli mycket dyra.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 531 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 531 inlägg
Jag går emot strömmen ♀️
Att skaffa larm från verisure är enligt oss så värt varenda krona.
Vi har aldrig haft några problem utan alltid bemöts professionellt och trevligt,
några exempel :
Vi va på promenad lämnade altandörren olåst men larmade på. stora sonen cyklade i förväg hem och öppna dörren så larmet gick. Blev rädd stängde dörren o cykla tillbaka till oss och sa ingenting. Vi hade precis bytt telefonnr så bolaget kunde inte ringa oss. Och när vi kom hem va det full rulle med barnen så jag larma av på telefonen o la inte märkte till att larmet gått. Vi sätter oss på altanen och några få minuter senare kom väktare.
Råkade sätta igång brandlarmet när jag lagade mat : direkt kontaktade Verisure oss genom vårat trygghetslarm o kollade läget samt bad om kodord.
vi va inte hemma och det blåste så pass mycket ute att skalskyddet på ett fönster gick igång. Verisure kontakta oss direkt o såg genom kamerorna att ingen va inne men hörde genom trygghetspanelen att det lät som det blåste mycket
Råkade starta larmet mitt i natten och samma sak där direkt började Verisure prata med mig genom trygghetspanelen och ber alltid om kodordet,
Nej för oss känns Verisure tryggt och seriöst.
Vi har aldrig haft några problem utan alltid bemöts professionellt och trevligt,
några exempel :
Vi va på promenad lämnade altandörren olåst men larmade på. stora sonen cyklade i förväg hem och öppna dörren så larmet gick. Blev rädd stängde dörren o cykla tillbaka till oss och sa ingenting. Vi hade precis bytt telefonnr så bolaget kunde inte ringa oss. Och när vi kom hem va det full rulle med barnen så jag larma av på telefonen o la inte märkte till att larmet gått. Vi sätter oss på altanen och några få minuter senare kom väktare.
Råkade sätta igång brandlarmet när jag lagade mat : direkt kontaktade Verisure oss genom vårat trygghetslarm o kollade läget samt bad om kodord.
vi va inte hemma och det blåste så pass mycket ute att skalskyddet på ett fönster gick igång. Verisure kontakta oss direkt o såg genom kamerorna att ingen va inne men hörde genom trygghetspanelen att det lät som det blåste mycket
Råkade starta larmet mitt i natten och samma sak där direkt började Verisure prata med mig genom trygghetspanelen och ber alltid om kodordet,
Bara att ni är nöjda men det här se genom kamerorna, jag kan inte fatta att folk vill vara övervakade på detta sätt.M Marerl skrev:Jag går emot strömmen ♀️
några exempel :
Jag vet själv när jag jobbade på ett företag, jag kunde utan problem "bryta mot reglerna" och tjuvlyssna på människors telefonsamtal.
Räkna med att det finns folk som tjuvkikar på er genom kamerorna
Medlem
· Stockholms
· 171 inlägg
Jättebra att få positiva erfarenheter också. Aschberg lär knappast leta upp dem åt oss.M Marerl skrev:Jag går emot strömmen ♀️
några exempel :
Ja om dom tkr det finns något intressant o se så varsågodaT TheGame skrev:Bara att ni är nöjda men det här se genom kamerorna, jag kan inte fatta att folk vill vara övervakade på detta sätt.
Jag vet själv när jag jobbade på ett företag, jag kunde utan problem "bryta mot reglerna" och tjuvlyssna på människors telefonsamtal.
Räkna med att det finns folk som tjuvkikar på er genom kamerorna
Vill dom få mardrömmar är det upp till dom