M mumiemonstret skrev:
Jättebra att få positiva erfarenheter också. Aschberg lär knappast leta upp dem åt oss.
ja alltså super tråkigt för dom det inte funkat för. Men det gäller ju inte alla.

Jag tycker att det är bekymmersamt om en störsändare gör så att larmet inte löser ut. Huvudenheten borde kunna detektera om det kommer en störsignal, eller åtminstone om den tappar kontakten med alla kringenheter, och skicka ett lågprioalarm.

Kringenheterna har ju en imponerande batteriprestanda, men om det är på bekostnad av att de aldrig skickar "allt är OK'-signaler hade jag hellre velat byta batteri oftare.

Med tanke på hur vanligt Verisure är lär ju varenda bov ha en störsändare, om de är effektiva.

• Gilla
TCG
  • Laddar…
M Marerl skrev:
Ja om dom tkr det finns något intressant o se så varsågoda
Vill dom få mardrömmar är det upp till dom
Samma här. Jag har en kamera i vardagsrummet och en i garaget och det händer inte särskilt mycket intressant i något av de rummen.

• Gilla
mumiemonstret
  • Laddar…
B Bonzo2000 skrev:
Samma här. Jag har en kamera i vardagsrummet och en i garaget och det händer inte särskilt mycket intressant i något av de rummen.
ja vi har två stycken så man ser genom huset men inte in i sovrum , badrum etc. . Sen kan det väll hända saker i vardagsrummet också men hade inte ens varit något jag velat titta på :crysmile:

M maria01 skrev:
köp en hundlucka
Perfekt för tjuven om man har en stor hund. Med våra kalla vintrar så kommer det att dra in mycket kall luft vilket du som bor i Frankrike har så mycket problem med.

hsd hsd skrev:
Det är det dummaste, har någon kostat på ett larm så visar man tjuven att det finns värdeföremål i huset
Så har många resonerat angående extra lås, vanligen tillhållarlås, till sina ytterdörrar. Jag som jobbat som låssmed fick höra det ofta och en äldre kvinna berättade för mig att i huset hon bodde i med 8 lägenheter så hade en skaffat tillhållarlås och 6 av de andra gjorde ett gemensamt inköp men den sjunde resonerade som du. Efter monteringarna skedde ett inbrott under många år och det var hos den som inte hade ett tillhållarlås.

Redigerat:
J JJP5000 skrev:
Jag är rätt nöjd med verisure.
Är detta också en ny medlem som aldrig har skrivit ett inlägg förut?

B Bengt Numelin skrev:
Är detta också en ny medlem som aldrig har skrivit ett inlägg förut?
Vore ju samtidigt konstigt om det inte fungerade bra för någon. De har väl ändå ett par 100 000 kunder?

K Kallens skrev:
Vore ju samtidigt konstigt om det inte fungerade bra för någon. De har väl ändå ett par 100 000 kunder?
Självklart finns det nöjda kunder. De bedriver en seriös verksamhet. Men det intressanta är när det är för många som är nöjda.

Mats-S Mats-S skrev:
Del 2, Verisure värsta bluffen, ni som betalar dyra månadsavgifter, säg upp skiten!
[länk]

Och så här lätt deaktiverar man larmet utan kod
[länk]

Totalt meningslöst med dom här larmabonnemangen, endast en enorm kassako för Verisures ägare ... parasiter som lever gott på folks oro :mad:
[länk]
För att rätt ska vara rätt, larmet Aftonbladet stör ut är inte ett Verisure-larm, men en sån störsändare kommer påverka alla trådlösa larm. Vet att Verisure larmar om att huvudenheten blir utstörd men har ingen aning om vad de faktiskt gör OM det larmet går. Det kräver ju även att enheten har ethernet inkopplat vilket inte alltid är fallet.

Trådat larm är väl enda sättet att slippa utstörning på det viset.

Har haft Verisure-larm i två hus;
Det förra huset främst för brandskyddet då det huset låg "på landet" långt från grannar.
I nuvarande hus hade vi det installerat två veckor men tröttnade på kvalitén på knappsatsen, det var i stort sätt omöjligt för oss att använda larmet för det gick aldrig att larma på eller av.

B Bengt Numelin skrev:
Perfekt för tjuven om man har en stor hund. Med våra kalla vintrar så kommer det att dra in mycket kall luft vilket du som bor i Frankrike har så mycket problem med.
Haha senaste 30 åren har dom vart isolerade finns för alla prisklasser bekant i canada på gränsen till Alaska har en kan lova att det är kalt där

dom har dubbla dörrar plus isolerings glas mer värme förlust att ägaren öppnar ytterdörren

Kan lova att det är kalt här med runt 3 minus hela vintern plus att det fuktigare en Sverige så Sten husen blir kala

hsd hsd skrev:
Har man ett riktigt brandlarm så kommer räddningstjänsten
Detsamma gäller riktigt inbrottslarm, då rycker polisen ut

Men det kostar :sweat:
Vilka av dom riktiga larmen kommer räddningstjänsten på?
Kopplar SOS upp sig mot privatpersoner och till vilken kostnad?
Inne på mitt 35 år inom räddningstjänsten och ännu inte åkt på något sådant;)

M maria01 skrev:
Haha senaste 30 åren har dom vart isolerade finns för alla prisklasser bekant i canada på gränsen till Alaska har en kan lova att det är kalt där

dom har dubbla dörrar plus isolerings glas mer värme förlust att ägaren öppnar ytterdörren

Kan lova att det är kalt här med runt 3 minus hela vintern plus att det fuktigare en Sverige så Sten husen blir kala
Länk till sådan lucka?

M maria01 skrev:

När man tittar på såna där byggnadsmakeover-TV-program från Nordamerika så verkar dom inte så jättebevandrade inom isolering. Nåt avsnitt jag såg var från nordligaste USA (Inte Alaska) där man hade riktig vinter några månader om året. Man ägnade en kvart av programmet åt att beskriva den fantastiska nya uppfinningen treglasfönster.
Kanadensarna är kanske lite bättre?

useless useless skrev:
När man tittar på såna där byggnadsmakeover-TV-program från Nordamerika så verkar dom inte så jättebevandrade inom isolering. Nåt avsnitt jag såg var från nordligaste USA (Inte Alaska) där man hade riktig vinter några månader om året. Man ägnade en kvart av programmet åt att beskriva den fantastiska nya uppfinningen treglasfönster.
Kanadensarna är kanske lite bättre?
Förklaringen är billigare bränsle och gas priser men det ändras nu

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.