Byggahus.se
Cheesen
Verisure är ju ganska enkelt att välja bort hos oss.. dom beter sig ungefär på samma vis som Jehovas vittnen fast med lite högre besöksfrekvens och med större frenesi.. Fick avvisa säljare senast och hade polisen i luren då denne vägrade lämna fastigheten.
Om jag ber Jehovas att lämna gården så gör dom i alla fall det.

• Gilla
  • Haha
  • Wow
boschkenta och 15 till
  • Laddar…
I slutet av klippet ser man också att det kommer en uppföljning där det var brand och personen inte får hjälp. Blir att säga upp Verisure nu och skaffa något man övervakar själv istället.

• Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
De lovar mycket även vid brand, men det är inget brandlarm, så de får väl inte larma...

Själv äger jag mitt larm. Då bestämmer man allt själv. Jag behöver inte ha fria uttryckningar.
på 7år har jag inte haft behov av utryckning. Skulle jag behöva utryckning så skulle jag betala för just den utryckningen

• Gilla
Huddingebo och 4 till
  • Laddar…
Ser ingen anledning att ha vaktbolagsuppkopplade larm över huvud taget!
En tjuv hinner göra det hen tänkt innan någon är på plats i alla fall.
Bäst med ett egendesignat larm (där huvudenheten sitter oåtkomlig) och som låter och blinkar utav bara h*eee i flera utplacerade lampor och sirener. Självklart med batteribackup och egen mobildatauppkoppling.
Kameror som direkt laddar upp till molnet innan dom ev saboteras.
Det är det enda som är "besvärande" för en inbrottstjuv.

• Gilla
Huddingebo och 3 till
  • Laddar…
T
Verisure är ett jävla mygel företag, dom är otrevliga och hetsiga. Köra med fula kampanjer och ljuger folk rakt upp i ansiktet. Sist dom var hos mig fick jag kasta ut dom från huset.

Att jobba där verkar inte heller vara någon dans på rosor.

• Gilla
henric78 och 1 till
  • Laddar…
De va å ringde på min dörr. De vägrade förstå att man inte är intresserad. när man berättar att man har ett bra larm mab är nöjd med så fortsätter de ändå... vill jag ha larm så fixar jag det själv. oavsett typ av larm. man måste läsa på och jämföra

• Gilla
henric78 och 1 till
  • Laddar…
vem är snabbast på plats vaktbolaget eller polisen? har själv aldrig haft nån sån här bevakning hemma

såg program från syd afrika där det finns mer privata vakter en både polis och militär tillsammans

och där var dom jävligt snabba att komma till platsen för dom egna kontor i varje bostadsområde och det krylla av dom och så samarbeta dom mellan bolagen tror mer på sånt i sverige tyvär där hela villa områden går ihop och betalar för patrullering tillsammans månads kostnaden blir ju små pengar varje månad om hela ormråden går ihop

M maria01 skrev:
vem är snabbast på plats vaktbolaget eller polisen? har själv aldrig haft nån sån här bevakning hemma

såg program från syd afrika där det finns mer privata vakter en både polis och militär tillsammans

och där var dom jävligt snabba att komma till platsen för dom egna kontor i varje bostadsområde och det krylla av dom och så samarbeta dom mellan bolagen tror mer på sånt i sverige tyvär där hela villa områden går ihop och betalar för patrullering tillsammans månads kostnaden blir ju små pengar varje månad om hela ormråden går ihop
I sydafrika behövs tyvärr vakterna mer än här

Bananskalare Bananskalare skrev:
I sydafrika behövs tyvärr vakterna mer än här
Där polaren bor i Stockholm låter det som det inbrott hela tiden bilar som blir stulna på gatan barn som blir rånad av andra barn det är sånt som patrullerar gatorna skulle dom brotten vara borta tror jag

• Gilla
  • Haha
Huzzbutt och 2 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Där polaren bor i Stockholm låter det som det inbrott hela tiden bilar som blir stulna på gatan barn som blir rånad av andra barn det är sånt som patrullerar gatorna skulle dom brotten vara borta tror jag
Var någonstans är det? Jag har bott i Stockholm i hela mitt liv. Men det där stället har jag missat.

• Gilla
jocke31 och 4 till
  • Laddar…
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
@
En jag känner köpte larm från en annan känd leverantör. Det blev aldrig så att han tog sig för att sätta upp det. Men nog blev han rätt förvånad då larmbolaget ringde någon månad senare bara för att berätta att allt "såg bra ut hos dem" och att de bara ville följa upp vad de tyckte om larmet...

Larmet som fortfarande låg kvar i lådorna skickades tillbaka...!

• Haha
  • Wow
  • Gilla
Jockas021 och 15 till
  • Laddar…
C
M maria01 skrev:
vem är snabbast på plats vaktbolaget eller polisen?
Spelar det någon roll så länge ingen av dem kommer tillräckligt snabbt för att kunna haffa tjuven?

Varierar säkert mellan olika bolag och tjänster, men så vitt jag vet så vid vanlig larmutryckning går inte väktare in om det finns tecken på att tjuven är kvar i huset, utan man larmar då polis. Syftet med tjänsten är att "säkra" huset efter inbrott och inte att gripa eller avbryta några tjuvar.

• Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Spelar det någon roll så länge ingen av dem kommer tillräckligt snabbt för att kunna haffa tjuven?

Varierar säkert mellan olika bolag och tjänster, men så vitt jag vet så vid vanlig larmutryckning går inte väktare in om det finns tecken på att tjuven är kvar i huset, utan man larmar då polis. Syftet med tjänsten är att "säkra" huset efter inbrott och inte att gripa eller avbryta några tjuvar.
så vad är vitsen om dom inte ens ska avbryta

• Gilla
  • Älska
TCG och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.