324 läst ·
3 svar
324 läst
3 svar
Installation Värmepump med uttag?
Beställde precis en Mitsubishi Hero 2.0 LN25 från Polarpumpen & valde installation som tillval.
Min tanke var att ha en brytare i garaget och sen fast installation till pumpen men deras installationspartner kräver bl a följande;
Det skall finnas ett jordat eluttag i nära anslutning till värmepumpen.
Förlängningskabel finns tillgänglig om avstånd till jordat uttag överstiger 2.5 meter.
Känns ju så där - tänker jag fel att den ska vara fast installerad, ett uttag på väggen utsatt för väder&vind kan väl inte vara standard?
Min tanke var att ha en brytare i garaget och sen fast installation till pumpen men deras installationspartner kräver bl a följande;
Förlängningskabel finns tillgänglig om avstånd till jordat uttag överstiger 2.5 meter.
Känns ju så där - tänker jag fel att den ska vara fast installerad, ett uttag på väggen utsatt för väder&vind kan väl inte vara standard?
Bästa svaret
Det är väl för att deras installatör inte får ansluta den fast och därför lämnar de den med stickpropp. För funktionstest behövs då ett uttag (som kan vara via förlängningssladd). Därefter får du själv se till att den ansluts fast, vilket du bör göra.D dilemma skrev:Beställde precis en Mitsubishi Hero 2.0 LN25 från Polarpumpen & valde installation som tillval.
Klicka här för att svara