Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Går det att komma åt anslutningsterminalen på hällen för omkoppling där?
Det ska finnas en inkopplingsanvisning på (under) hällen, kan du fota den.
Man kommer inte åt anslutningsterminalerna på Ikeas hällar, inkopplingsanvisningen är den som TS tagit kort på, en klisterdekal som sitter på anslutningskabeln.

tommib tommib skrev:
Den kabeln som kommer med hällen och har två ledare ihoplagda kan man antingen dela på blå och grå eller kasta till återvinningen och köpa en fyrledare. Man kan också koppla som Peter2400 gör men det ökar mest förvirringen och möjligheterna till fel.
Hur kan du vara säker på att man inte behöver den grå kabeln? den kan väl mycket väl gå till en egen terminal på hällen?

tommib tommib skrev:
Det ska för övrigt tilläggas att denna bild visar en felaktig montering av stickproppen på kabeln. Dragavlastningen ska inte sitta över de enskilda ledarna, den ska klämma över kabelmanteln.
Absolut, anledningen till att jag hade bilden var att jag för ett par dagar sedan felsökte min flickväns häll.
Den känns väldigt energilös, trots att den är inställd på 7,2 kW och fungerar bra i övrigt.
Hon är nyligen inflyttad i sitt hus, så inte jag som kopplat.

Nu är allting fixat. En elektriker hade lite tid över så han kopplade in allt. Visade sig att nollan ej var inkopplad i elcentralen dessutom.

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.