peternicklas skrev:
Jag skulle prata med hyresvärden och fråga om de kan hjälpa till. En del fixar detta utan problem, andra med större problem.
Jag har varit i kontakt med dem. De verkade inte villiga då jag inte har köpt diskmaskinen som ett tillval direkt från dem. Så problemet ligger i att det är min egen välfungerande diskmaskin.

peternicklas
Biip skrev:
Jag har varit i kontakt med dem. De verkade inte villiga då jag inte har köpt diskmaskinen som ett tillval direkt från dem. Så problemet ligger i att det är min egen välfungerande diskmaskin.
Är det inte bättre att göra ett tillval och slippa alla problem?

peternicklas skrev:
Det går säkert på de vanliga rören. Dock så vet jag inte om du får utan hyresvärdens medgivande.
De sa ingenting om att man inte får göra det fackmannamässigt, bara att de själva inte skulle installera det i detta fall.

peternicklas skrev:
Är det inte bättre att göra ett tillval och slippa alla problem?
Jovisst är det de, men jag har inte råd att betala extra varje månad + byte av blandare + installationskostnad. Hade jag haft budgeten hade jag bytt blandare nu direkt istället för att starta denna tråd.

Redigerat:
peternicklas
Biip skrev:
Jovisst är det de, men jag har inte råd att betala extra varje månad + byte av blandare + installationskostnad. Hade jag haft budgeten hade jag bytt blandare nu direkt istället för att starta denna tråd.
Din kran har en avstängning för diskmaskin, bara det att den sitter under diskbänken.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.