1 384 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Inrening av vind -hjälp
Hej
Undrar lite vad ni med erfarenhet tror om följande: vi har ett hus byggt 1930 med brutet tak och oinredd vind. Vi funderar nu på att inreda vinden till ett allrum. Takhöjden i nock är ca 175 cm och taket behöver isoleras vilket kommer att ta bort en del av höjden. Tror ni att det kommer att fungera? Vi tänker ju oss bara att använda rummet som ett tillhåll för tonåringar och tv-spelande och därför behöver vi inte ha fullhöjd i tak men... Risken är att vi inte kommer att kunna använda vinden alls pga den låga takhöjden. Vi är själv rätt så korta och kan stå rakryggade i nuläget.
Undrar lite vad ni med erfarenhet tror om följande: vi har ett hus byggt 1930 med brutet tak och oinredd vind. Vi funderar nu på att inreda vinden till ett allrum. Takhöjden i nock är ca 175 cm och taket behöver isoleras vilket kommer att ta bort en del av höjden. Tror ni att det kommer att fungera? Vi tänker ju oss bara att använda rummet som ett tillhåll för tonåringar och tv-spelande och därför behöver vi inte ha fullhöjd i tak men... Risken är att vi inte kommer att kunna använda vinden alls pga den låga takhöjden. Vi är själv rätt så korta och kan stå rakryggade i nuläget.
Jag tänker mig något av ett extra allrum för tv-spelande barn och ett gästrum i andra ändan av huset för övernattande släktingar. Så det är ett rum sm man ska sitta och ligga i men för att at sig dit krävs det ju att man kan gå någorlunda ;-)
Jag skulle då aldrig komma på tanken att använda det till annat än förråd/vind.
Men kanske om jag var 120cm lång, blir då samma förhållanden som om jag är 180cm och har 240cm takhöjd.
Men kanske om jag var 120cm lång, blir då samma förhållanden som om jag är 180cm och har 240cm takhöjd.
Klicka här för att svara