2 751 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Inreda källare
Skulle vara väldigt tacksam för lite tips och ideér, om hur man bäst går tillväga när man ska inreda en oinred källare.
Dränerade förra året och satte thermisolfrigolit intill husgrunden.
Har planer på att inreda ett rum med duch/badkar och bastu, samt ett kombinerat Tv- och sovrum, hur gör jag med golven och väggarna, samt hur klarar jag mig i från fukten...
Ett annat problem är vad jag ska ha för golv i övriga delar av källaren, kan jag lägga laminat? De kan ju bli ganska kalla att gå på...
Dränerade förra året och satte thermisolfrigolit intill husgrunden.
Har planer på att inreda ett rum med duch/badkar och bastu, samt ett kombinerat Tv- och sovrum, hur gör jag med golven och väggarna, samt hur klarar jag mig i från fukten...
Ett annat problem är vad jag ska ha för golv i övriga delar av källaren, kan jag lägga laminat? De kan ju bli ganska kalla att gå på...
Håller väl med El_-micke där. Gick nyligen husesyn där ägaren renoverat källaren, golvvärme/klinkers samt putsade väggar i samtliga utrymmen. En betydligt trevligare upplevelse än de vanligt förekommande 'gillestugorna' med sunkig träpanel och fuktgenomslag.... ;D
Hur gör jag med plattan, är det inte risk för att det blir väldigt dyrt att värma med golvvärme, när jag inte har ngn isolering under plattan.
Har vattenburetsystem, ska jag köra med el eller vattenburen golvvärme?
Hur mycket måste jag räkna på att det bygger på höjden?
Har vattenburetsystem, ska jag köra med el eller vattenburen golvvärme?
Hur mycket måste jag räkna på att det bygger på höjden?
Vi hade planer på att lägga in vattenburen golvvärme i vår källare. Men vi blev avrådda från VVS-firman från att göra det. P.g.a. att om man inte gräver ur golvet och en bra bit ner i jorden och isolerar underifrån så kommer värmen att gå ner i backen och på det sättet dra upp fukt från marken. Så har man fått fuktskador istället i golvet. Och även om man skulle lägga ner så mycke arbete med att gräva ut så kunde det även bli fuktvandringar upp i golvet sa han till oss.michael__77 skrev:
Sen skulle man ha på golvvärmen året om oxå. Vem vill ha det mitt i sommaren?
Så vi la hela det projektet i papperskorgen för att inte riskera nåt.
Klicka här för att svara