8 594 läst ·
18 svar
9k läst
18 svar
Inreda källare och trappa ner
Jag rev ut allt uppreglat i våran källare. Huset är från -36 och uppreglingen gjordes på 70-talet. Det var lite svarta reglar, murket och lite dålig lukt på nått ställe men ingen katastrof.
Tänkte bygga upp nytt med plåtreglar och nån skiva för att dölja el, vatten och avlopp men murade istället med Leca som putsades. Känns mycket med gediget och passar bättre i en källare. Skitigare jobb men priset är nog samma.
Tänkte bygga upp nytt med plåtreglar och nån skiva för att dölja el, vatten och avlopp men murade istället med Leca som putsades. Känns mycket med gediget och passar bättre i en källare. Skitigare jobb men priset är nog samma.
Håller med, det ska vara en källare och då känns puts rätt. Nu har jag bestämt mig....tror jag.P para skrev:Jag rev ut allt uppreglat i våran källare. Huset är från -36 och uppreglingen gjordes på 70-talet. Det var lite svarta reglar, murket och lite dålig lukt på nått ställe men ingen katastrof.
Jag tar ner plåtreglar, isolering gips och osb. Sen får någon putsa (och lägga klinker), och då verkar det vara rödgrund, armering och B bruk som gäller.
Undrar hur mycket mindre isolerande det blir med puts istället för så som det är idag med gips osb plåtreglar och tunn gulfiber? Kommer det bli kallare i källaren?
Jag har ingen ångspärr i mitt tak.T Tvapac skrev:
Har visserligen ett putsat tak sen reglat och sen gips på det.
Har varit i många år hade ingen som helst problem med mögel eller sporer.
När jag rev ner det gammla taket.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden