Jag ska flytta ett par innerväggar i källaren. Källaren är inredd även om det inte är sovrum.
Det ligger idag ett laminatgolv ovanpå en ångspärr över hela golvet och en innervägg står på detta golv. Nu när jag river funderar jag på att såga upp golvet där det kommer ny vägg och ställa väggen på stålregel mot betongen.
Finns det någon risk med det? Är det bara onödigt och ska man ha kvar hela golvet.
Det är inte osannolikt att jag kommer att lägga nytt golv i ett av de nyskapade rummen inom fem år.
Tacksam för lite åsikter.

Jag hade kapat bort den golvremsa där innerväggen ska stå. Egentligen bara för det är så mycket lättare innan än efter väggen är på plats.

Du kanske skall vara försiktig så du inte går igenom plastfolien/ångspärren bara.

Inte helt lätt kanske...

Om innerväggarna har stått ovanpå laminatgolvet hittills blir det väl inte sämre om de gör det framledes också?

Det skönaste vore ju att ställa väggarna på golvet. Men eftersom jag antagligen kommer byta golv i ett av de nya rummen blir det enklare att såga upp nu. Det får nog bli så. Får se till att reparera ångspärren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.