Den äldsta flyttar ut och då får vi ett projekt i att göra vid hennes gamla rum i källaren. Vi har köpt golv, taket ska målas, nya lister och lite sånt smått. Men väggarna, de är av modell sunkig pizzeria, dvs väldigt grov yta. Jag skulle uppskatta att det är mellan 6-9 mm mellan toppar och dalar, alltså på strukturen i nuläget. Det ser hemskt ut. Vi vill ha en slät yta som vi kan måla över. Huset är ett funkishus från -47. Platonmatta utvändigt. Viss fukt finns i källaren, men inte i det rummet. Vet ej vilken färg som använts på väggarna i skrivande stund. Nån som har tips om hur man kan göra för att få släta, fina väggar? Har läst gips, puts, slamma mm mm, men vill få mer kött på benen innan man sätter igång.

Mvh Markus
 
S
murade eller andra innerväggar?
 
Vet faktiskt inte? Tror murade
 
Spontant...putsa men jag vet inte vad som händer då om färgen skulle vara diffusionstät.
Annars så kan du regla upp våtrumsgips/mineritskivor.
 
S
låter dom i hålligt eller är det stumt?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.