Hej,
Jag gör om toalett/dusch som är ca 4 m2, 2x2 m och tagit bort befintlig vägg+kakel. Själva väggen bestod bara av gipsskiva om 13 mm, reglar 450. Normalt sätter man väl upp 15 mm plyfa och 13 mm gips men för att få så mycket yta kvar kan jag;
Alt. 1) Kan man istället ta 12 mm plyfa och 13 mm gips?
Alt. 2) Kan man ta 12 mm plyma och 6 mm rotgips?
Sedan skall det sättas upp vanlig 30x60 cm kakel som görs av hantverkare.
Mvh/Åke