Vi har beställt linisolering men den har inte kommit än. Är det möjligt att göra en sida av väggen klar med gips ich målning och därefter lägga in isoleringen från andra sidan? Bruksr man annars arbeta med isoleringen från båda sidorna?
 
Bäst ljudisolering med dubbla lager, ett från vardera sida.
 
Det beror ju lite på hur väggen ser ut men det bör inte vara några problem med en normal vägg
 
vi ska ha 80 mm isolering i ett lager. 95 regel. Dubbelgips på det från båda sidor.
 
Kan inte se nåt problem med det
 
  • Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.