Hej, använder man/eller vad använder man under innerväggar som ligger emot betongplattan?
Jag antar att man måste skydda även dessa mot funkt ifrån plattan, och underar om man även där använder sig av syllisolering eller använder man något annat på innerväggar om ej är bärande?
Tack på förhand
Jag antar att man måste skydda även dessa mot funkt ifrån plattan, och underar om man även där använder sig av syllisolering eller använder man något annat på innerväggar om ej är bärande?
Tack på förhand
Jag tänker ju att den då även skall agera som ljudisolering, då jag läst att dessa isoeleringar tätar ljud, så hur är denna gentemot Isover Vario t.ex? Jag tänker att då detta är ett moment man gör typ 1 gång, så finns det ingen anledning att spara några kronor, om den gör att helheten blir så mycket bättre med ljudisolerande mellan rum osvJ Jansson69 skrev:
Ljudet lär du inte märka av bara regeln ligger tätt mot betongen..N Nygge72 skrev:Jag tänker ju att den då även skall agera som ljudisolering, då jag läst att dessa isoeleringar tätar ljud, så hur är denna gentemot Isover Vario t.ex? Jag tänker att då detta är ett moment man gör typ 1 gång, så finns det ingen anledning att spara några kronor, om den gör att helheten blir så mycket bättre med ljudisolerande mellan rum osv
Har man så mycket fukt i betongen så är det nog stora problem med hela grunden.
Tänkte inte på det!J Jansson69 skrev:
Att man inte låter betongplattan torka färdigt innan man sätter innerväggar och lägger golv.
Jag bygger utan att vara stressad entreprenör, så min platta fick torka i lugn och ro.
Alla gör självklar hur man vill, är bara lite fundersam med om det verkligen behövs om man har riktigt bra grundläggning med kapillärbrytande material, dränering, isolering och framför allt om man har radonmata.
Klicka här för att svara