Behöver man en sån plåtvinkel i innerhörn om man ska sätta både OSB och gips?
Antingen stöd från reglar som fixerar skivorna ordentligt i hörnet eller så plåtvinkel, är nog anbefallt.
Annars kommer skivorna glipa isär lite i hörnet och spräcka färg eller tapet så det ser illa ut sen.
I denna tråd, lite efter mitten, ger jag mig in i diskussionen och berättar hur jag gör och varför, och lägger in lite bilder. https://www.byggahus.se/forum/threads/innerhoern-pa-gipsskivor.105192/
En extra anledning till mitt sätt (i kombination med korsregling på insidan av yttervägg) är att underlätta eldragning.